וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ ליברמן: "לא מתחרט על דבריי"

ליברמן התפלא על המהומה שחוללו דבריו לפיהם נשיא סוריה יפסיד במלחמה הבאה. "אנו לא מחפשים עימות, אבל כששר החוץ הסורי אומר שהם הולכים לתקוף מרכזי אוכלוסין בישראל זה חציית קו אדום"

שר החוץ אביגדור ליברמן לא מתחרט על דבריו אמש (חמישי) לפיהם הנשיא הסורי, בשאר אסד, יפסיד במלחמה הבאה ויאבד את שלטונו. בראיון לאיילה חסון ששודר בערוץ הראשון אמר ליברמן, כי הוא "לא מתחרט על האופן ועל הנוסח" בהם נאמרו הדברים.

ליברמן הביע פליאה על ההדים שעוררו דבריו. "אני חייב לציין שאני כל פעם מופתע מחדש. כל איום שנגדנו מתקבל כאן כמובן מאליו. צריך להבין שאנחנו לא מחפשים לא עימות עם סוריה ולא חיכוך, אבל כששר החוץ הסורי אומר שהם הולכים לתקוף מרכזי אוכלוסין בישראל זה חציית קו אדום".

ליברמן הוסיף כי הוא "מקווה שהמסר לסוריה הובן. זה לא רק המסר של וואליד מועלם. באותו ערב אחריו הופיע אסד בעצמו ונתן את אותו מסר בנוסח אחר. היתה פה חציה של קו אדום שמעולם לא ראינו כמותו. איום ישיר לתקוף מרכזי אוכלוסין. מה שנאמר נאמר בעיתוי נכון ובמינון הנכון. אני לא מתחרט על האופן ועל הנוסח. כל מדיניות ההתרפסות, מה היא נתנה? יצאנו מגוש קטיף, מה קיבלנו בתמורה? חמאס ועופרת יצוקה".

"לא עוסק ביחסי ציבור"

בהתיחסו למשא ומתן עם סוריה, אמר ליברמן כי הוא אינו מוכן לוותר על רמת הגולן. "אמרנו מהיום הראשון שאנחנו מוכנים למשא ומתן ישיר ללא תנאים מוקדמים. אני אמרתי שאני לא מוכן לקבל תכתיב מראש מה תהיה התוצאה של המשא ומתן. אני חושב שרמת הגולן חייבת להיות חלק ממדינת ישראל. כמו שסוריה ויתרה על החלום של סוריה הגדולה ופתחה שגרירות בלבנון, כך אין שום סיבה שזה לא יהיה במקרה שלנו".

על שיחת ההבהרה שניהל עם ראש הממשלה לאחר דבריו אמר כי "היתה שיחה עניינית ויצאה הודעה משותפת. אנחנו מכירים זה את זה יותר מיום אחד ואין פה חשש להגיד דברים אחד לשני בצורה הכי כנה". לשאלה האם ראש הממשלה נזף בו על הדברים שאמר, השיב לא. על הפרסום לפיו ארה"ב ביקשה הבהרה על דבריו השיב: "לא ידוע לי שארה"ב ביקשה הבהרה".

ליברמן הוסיף כי הוא "מדבר ברור. אני לא מזגזג לא משנה את עמדותיי. כל מי שבחר ידע בדיוק מה הוא בחר. אני הולך לפי אותם קווי יסוד. אנחנו רוצים שלום אמת והדרך לשלום אמת היא ארוכה. אני בעד שיחות עם הפלסטינים".

ליברמן מתח ביקורת על קודמיו בתפקיד והתייחס לתדמיתו בעיני הציבור. "אני עוסק במדיניות חוץ ולא ביחסי ציבור. חלק גדול מקודמיי עסקו רק ביחסי ציבור ולא במדיניות חוץ", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully