וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: "אירן מבלפת ומשקרת באופן שיטתי"

דברי אחמדינג'ד מאמצע השבוע, לפיהם אירן מוכנה להעשיר אורניום מחוץ לתחומה, ממשיכים לעורר תגובות סוערות. בגרמניה משוכנעים: "אירן לא אמינה". רוסיה: נדון בגרעין באו"ם

שר החוץ הגרמני, גידו ווסטרוול, אמר היום (שישי) בראיון לתחנת רדיו גרמנית כי אירן נוקטת גישה של "התמהמהות והשהייה, אשר באה על חשבון פעולה ממשית לקראת פתרון המחלוקת על תוכנית הגרעין האירני". ווסטרוול הצהיר כי "הקהיליה הבינלאומית לא תוכל להשלים עם החימוש הגרעיני באירן, המהווה איום לא רק על מדינות אזור הים התיכון, אלא על הקהיליה הבינלאומית כולה".

עוד הוסיף שר החוץ הגרמני כי "במהלך השנתיים האחרונות אירן בילפה ושיקרה באופן שיטתי", זאת כדי להימנע מקיום מו"מ רציני ומחייב על נושא העברת הגרעין אל מחוץ לטריטוריה האירנית. "יש לשפוט את אירן לפי מעשיה, ולא לפי דבריה", הוסיף. עם זאת, ווסטרוול ציין כי "היה ותגיש אירן הצעה רצינית וחדשה, נסכים בהחלט לדון בה".

שר החוץ הגרמני הוא בין דיפלומטים רבים אשר בחרו להגיב לדבריו מיום שלישי של נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, אשר הצהיר על מוכנותה של אירן להעביר כ-70 אחוזים ממצבורי האורניום שברשותה להעשרה במתקנים שמחוץ לגבולותיה בתמורה לדלק גרעיני שישמש לצרכים רפואיים.

הצטרף אליו גם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שאמר היום כי חברות מועצת הביטחון של האו"ם ידונו באירן אם לא תחל לבצע פעולות מועילות בנוגע לתוכנית הגרעינית שלה. לדבריו, רוסיה גם ממתינה לקבלת מידע מוושינגטון אודות כוונות ארה"ב לפרוס מערכות יירוט באזור הים השחור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully