וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ארה"ב מודאגת מהסלמת יחסי ישראל וסוריה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.2.2010 / 10:11

העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח כי בכירים אמריקאים קראו לשני הצדדים למתן את הרוחות, ולהימנע מהערמת קשיים על המשא ומתן בין המדינות

האם ארה"ב מודאגת מחילופי המהלומות בין דמשק וירושלים? העיתון "א-שרק אל-אווסט" דיווח הבוקר (שישי) כי וושינגטון קוראת לשני הצדדים למתן את הרוחות ולהימנע מהערמת קשיים על המשא ומתן בין המדינות. גורמים במחלקת המדינה האמריקאית מסרו לעיתון כי וושינגטון משקיעה את מירב המאמצים לחדש באופן מיידי את תהליך השלום במזרח התיכון בכל המסלולים.

בכל הנוגע למסלול המשא ומתן הישראלי-סורי אמרו הגורמים לעיתון כי "עדיין יש מספר בעיות מדאיגות עם הסורים, אולם השגריר האמריקאי החדש בדמשק, רוברט פורד – שמינויו יאושר בקרוב על ידי הסנאט האמריקאי – יתחיל לטפל בהן בהקדם, מיד עם כניסתו לתפקיד".

גורמים פוליטיים בסוריה העריכו כי דבריו של שר החוץ אביגדור ליברמן, לפיהם הנשיא הסורי, בשאר אסד, יפסיד במלחמה הבאה ויאבד את שלטונו "מיועדים לצרכי פנים" או שהם "באים להסתיר את אי יכולתה של ישראל למלא אחר התחייבויות השלום".

ליברמן נשא את נאומו אמש מול הפורום לעסקים באוניברסיטת בר אילן בתגובה לדברי אסד, שהאשים את ישראל ב-"דחיפת המזרח התיכון לעבר מלחמה". נאום ליברמן פתח דיון ציבורי סוער ועורר זעם רב במערכת הפוליטית. על רקע זה שיגר רה"מ נתניהו הודעה לשרי ממשלתו וביקש מהם להימנע מהתבטאויות בנושא הסורי בתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully