וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרים: אל תתבטאו בנושא הסורי

4.2.2010 / 17:10

ראש הממשלה שיגר הוראה לשרי ממשלתו בה ביקש שלא להתבטא בתקשורת בסוגייה הסורית. מוקדם יותר זימן נתניהו את שר החוץ לשיחת הבהרה על רקע דבריו בנושא. "מדיניות הממשלה ברורה - פניה של ישראל לשלום"

רויטרס

(דברי ליברמן הבוקר באוניברטיסת בר אילן. צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

בעקבות חילופי הדברים בין סוריה וישראל שהולכים ומחריפים הורה אחר הצהרים (חמישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו לשרים שלא להגיב בתקשורת בסוגיה זו. נתניהו הנחה את מזכיר הממשלה צבי האוזר לערוך סבב טלפונים לשרי הממשלה ולבקש מהם להימנע מלהתבטא בתקשורת בנושא הסורי. בצהרים ערך נתניהו שיחת הבהרה עם שר החוץ אביגדור ליברמן לאחר התבטאויותיו מוקדם יותר היום. ליברמן אמר כי "במלחמה הבאה, סוריה תפסיד ואסד יפסיד את השלטון".

ראש מערך ההסברה הלאומי ניר חפץ מסר בעקבות הפגישה בין שר החוץ לראש הממשלה כי "השניים מבהירים שמדיניות הממשלה ברורה. פניה של ישראל לשלום ולניהול משא ומתן מדיני עם סוריה ללא תנאים מוקדמים. בד בבד ישראל תמשיך להגיב בנחישות ובתקיפות על כל איום כלפיה".

ליברמן אמר את הדברים בהופעה בפני פורום העסקים של אוניברסיטת בר-אילן, יום אחד בלבד לאחר שנשיא סוריה בשאר אסד האשים את ישראל ב"דחיפת המזרח התיכון למלחמה". "שר הביטחון ברק קורא לשלום והתגובה הסורית היא איום", אמר ליברמן לבאי הפורום. "מי שחושב שוויתור טריטוריאלי יביא לניתוק בין סוריה למדינות תומכות טרור, טועה. אתמול קיבלנו איום ישיר וזו חציית קו".

זעם במערכת הפוליטית

הדברים שאמר שר החוץ עוררו זעם רב במערכת הפוליטית. ח"כ איתן כבל (עבודה) אמר בתגובה לדברי ליברמן כי "נתניהו חייב לעצור את מחרחר המלחמה ליברמן. אי אפשר שבתפקיד כה רגיש יחזיק אדם חסר עכבות וחסר בינה, שאינו מבין את חשיבות השלום עם סוריה ואת סכנת המלחמה איתה. ראש ממשלה סביר היה מעיף אותו לכל הרוחות. ליברמן חצה את כל הגבולות".

גם ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) הגיב בחריפות להצהרות שר החוץ. לדבריו, "ליברמן הוא פטפטן מסוכן העלול לסבך את האזור במלחמה כוללת מיותרת". ח"כ א-סנע קרא לראש הממשלה נתניהו לרסן את ליברמן "ולבלום את פיו. אם הוא אינו מסוגל אז שיפטרו לפני שיהיה מאוחר מדי".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) יצא להגנתו של השר ליברמן ותקף את אנשי השמאל. לדבריו, "יש לזכור שבינתיים מי שהביא עלינו מלחמות היו דווקא אנשי השמאל וממשלות מתרפסות שהתחננו להתקפל וקיבלו מלחמות. תשאלו את ברק ואולמרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully