וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאד בכנס הרצליה: "הפסיקו לחדור לשטחינו"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

2.2.2010 / 22:14

ראש הממשלה הפלסטיני נאם בכנס הרצליה וקרא לישראל להפסיק את חדירות צה"ל לשטחים הפלסטינים. "הדברים צריכים להתרחש כדי להעלות את המחשבה שהכיבוש עומד להסתיים"

סלאם פיאד, ראש ממשלת הרשות הפלסטינית, נאם הערב (שלישי) בכנס הרצליה שנערך במרכז הבינתחומי וקרא לישראל להפסיק את חדירות צה"ל לשטחים הפלסטינים. "אני אומר שהגיע הזמן להפסיק את החדירות של צה"ל לשטחים שלנו", אמר פיאד. "הדברים צריכים להתחיל להתרחש כדי להעלות את המחשבה שהכיבוש הזה עומד להסתיים".

פיאד התייחס בצורה מעורפלת לירושלים ולמעמדה כחלק מהסדר קבע. "אם אנחנו מדברים על מאמץ לסיום הכיבוש ולהעניק לפלסטינים מדינה בשטחים שנכבשו, הרי ירושלים היא טריטוריה שנכבשה ב-1967. זו סוגיית הסדר קבע. אנחנו שומעים הצהרות מפוליטיקאים ישראלים, שירושלים תהיה בירה בלתי מחולקת. ירושלים היא חלק אינטגרלי משטחי 1967 שנכבשו", פסק פיאד.

ראש ממשלת הרשות התייחס גם להתעקשות הפלסטינית להפסקת הבניה בהתנחלויות לפני תחילת המשא ומתן ואמר כי "בסופו של דבר המשא ומתן נמשך כל כך הרבה זמן וההתנחלויות ממשיכות להיבנות. אתם שואלים מדוע בית אחד כאן או גדר אחת שם כל כך מסעירים אותנו. איך אפשר לחוש אמון שברגע שהתהליך המדיני יושק מחדש הוא יוכל לספק גם את הסחורה, כלומר את פתרון הסדר הקבע? אנחנו רוצים להיות מוכנים לאותה מדינה פלסטינית שעומדת לקום. אנחנו מוכנים להקמת אותה מדינה ב-2011 ואנחנו רוצים לעשות הכל כדי להיות מוכנים. יש הרבה נושאים לדאגה אך אנחנו שואבים עידוד כי הצלחנו להתקדם בשנתיים האחרונות בנושאי ממשל, משילות, ניהול כספי ונושאים רבים נוספים".

"הנתיב שעליו אנו צועדים צריך להגיע לכלל השלמה ב-2011", הוסיף פיאד. "עד אז תהיה לנו כבר מסה קריטית של שינויים בשטח שעולים בקנה אחד עם עלייתה ולידתה של המדינה הפלסטינית. אם התהליך המדיני לא יביא לסוף הכיבוש, המסה הקריטית של שינוי בשטח תפעיל כל כך הרבה לחץ על ישראל להסיר את הכיבוש. אם נצליח, העולם יגיע למסקנה שלפלסטינים יש משהו שנראה כמו מדינה מתפקדת. והדבר הלא נורמלי היחיד שיישאר באותה תקופה יהיה הכיבוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully