וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המו"מ על שליט הוקפא בשל חיסול מבחוח"

ניר יהב ורמי שני

2.2.2010 / 8:34

גורם בכיר בחמאס מסר לעיתון סעודי כי ארגונו החליט להקפיא את המו"מ לשחרור שליט למועד בלתי ידוע, בתגובה על חיסול מחמוד אל-מבחוח. א-זהאר: "המו"מ פסק לחלוטין"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

"חמאס החליט להקפיא את המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט עם ישראל למועד בלתי ידוע כתגובה לחיסולו של בכיר הארגון מחמוד אל-מבחוח בדובאי לפני כשבועיים" – כך מסר הבוקר (שלישי) גורם בכיר בחמאס לעיתון הסעודי "עוכאז". הבכיר מסר כי בעקבות החיסול נוצרה "תפנית שלילית מאד" במגעים לגיבוש עסקת שליט.

"ישראל היא הנושאת הבלעדית באחריות להכשלת המגעים עד כה", אמר הבכיר לעיתון. הוא מסר עוד כי מטרת החיסול "הפחדני" של אל-מבחוח הייתה לפגוע בשמירה האיתנה של חמאס על עמדתו "האמיצה" בנושא עסקת חילופי שבויים עם ישראל ובדבקותו בדרישותיו מישראל.

בתוך כך, בכיר באחד הארגונים הפלסטינים בדמשק אמר לעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון כי הוא סבור שחיסולו של אל-מבחוח בוצע הודות לפרצה ביטחונית בסביבתו הקרובה: "פרצה ביטחונית היא אפשרות קיימת, ולא ניתן לפסול אותה על הסף כרגע". הוא מסר עוד כי בניגוד לטענות בכירי חמאס, אל-מבחוח לא נשמר על ידי מאבטחים,

הבכיר הפלסטיני העריך עוד כי חמאס לא ינקום על חיסולו של אל-מבחוח באמצעות פיגועים בחו"ל אלא בארץ: "חמאס שולל זאת על הסף משום שהוא מכבד את ריבונות יתר המדינות". סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר לעיתון כי ארגונו יחקור את חיסולו של אל-מבחוח תוך שיתוף פעולה עם גורמים אחרים.

בכיר חמאס מחמוד א-זהאר אישר אף הוא בראיון לרשת הטלוויזיה הבריטית BBC כי לא מתנהל שום משא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "אחרי התערבות ראש הממשלה נתניהו בעצמו, היה עיכוב רב במשא ומתן ולכן הכל כעת פסק. אין תיווך מצרי ואין שום תיווך אחר". בתשובה לשאלת המראיין: "לחלוטין?", ענה א-זהאר: "לחלוטין".

בתוך כך חסמו הבוקר פעילים בתנועה הקיבוצית למען שחרורו של גלעד שליט מעברן של 10 מיכליות דלק לרצועת עזה דרך מסוף קרני. בעקבות זאת הופנו המיכליות למעבר הגבול בכרם שלום – כאשר הפעילים עושים דרכם גם לשם כדי למנוע את גישתן לרצועה. יואל מרשק, רכז אגף המשימות של התנועה הקיבוצית, אמר כי יפעלו לחסום את מעבר הדלקים לרצועה כל זמן שישראל לא תקבל מידע על גורלו של החייל החטוף: "יתנו מידע – יקבלו דלק, לא יתנו מידע – לא יקבלו דלק", כהגדרתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully