וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: אירן הדריכה את משלחי המטענים בים

יהושע בריינר

1.2.2010 / 22:07

במערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני הטרור ששלחו מטענים לחופי אשדוד ואשקלון, הודרכו על ידי גורמי מקצוע. מומחה: "אם הג'יהאד האיסלמי נטל אחריות, אירן כנראה תמכה"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

במערכת הביטחון מעריכים כי ארגוני הטרור ששלחו את מטעני החבלה הימיים לחופי אשדוד ואשקלון, ואחראים למטעני החבלה הימיים שהתפוצצו מול חופי עזה בליל שישי האחרון, הודרכו על ידי גורמים מקצועיים. לפי ההערכה, שלושת הארגונים שנטלו את האחריות לפיצוץ מטעני החבלה מול חופי עזה בליל שישי, הפת"ח, וועדות ההתנגדות והג'יהאד האיסלמי, התכוונו לפגוע במטרות ישראליות ולא בחופים עצמם.

בין היתר, שוכנים באזור מספר יעדים אסטרטגיים ובהם אסדת קידוח הנפט הממוקמת מול חופי אשקלון, המרינה בעיר, מתקן אסטרטגי נוסף הממוקם על חוף הים, ונמל אשדוד.

"אינני יכול לומר בשלב זה כי אפשר לראות בוודאות טביעות אצבעות אירניות, אך אם ארגון כמו הג'יהאד האיסלמי נוטל אחריות, אפשר להניח שיש הדרכה אירנית מאחורי שיטות הפעולה הללו". כך מעריך ראש תוכנית הטרור במכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב, יורם שווייצר. "אנו יודעים שחלק מהארגונים מקבלים סיוע והדרכה מעשית מאירן וחיזבאללה, וייתכן שנורמות הפעילות כפי שראינו היום הונחלו על ידיהם".

לדברי שווייצר, בעבר ניסה חמאס להבריח אמצעי לחימה אל חופי עזה בעזרת חביות. "היצירתיות הזו לא צריכה להפתיע אותנו", אמר שווייצר, "אך לא צריך תחכום גדול בכדי להעביר מטענים שכאלה אל תוך ישראל. אם ניסיונות הפיגוע הללו, היו צולחות ניתן להניח שהם היו מנסים לשחזר אותם. זהו חלק מהניסוי ותהייה שמנסים ארגוני הטרור כל הזמן. האסטרטגיה שלהם היא לנסות להפתיע את צה"ל ומערכת הביטחון ולשבור שגרה".

בצה"ל ובמערכת הביטחון העריכו בעבר כי חמאס וארגוני טרור נוספים ינסו לנצל את המרחב הימי לביצוע פיגוע, בעיקר נגד ספינות חיל הים השטות מול חופי עזה. בחיל הים אף מעריכים כי בידי חמאס מספר טילי חוף-ים שנועדו לפגוע בספינות הסיור באזור, פיגוע שיהיה להערכתם בעל אפקט תודעתי גבוה. בעבר כבר אירעו מספר ניסיונות חדירה לישראל דרך הים - בצלילה ודרך ספינות גומי, הן מכיוון עזה והן מכיוון לבנון, ובחיל הים מבצעים מספר פעולות על מנת לאתר את המפגעים.

עם זאת, פיגוע בעזרת שליחת חביות נפץ טרם בוצע. בשנה האחרונה היה ניסיון לפוצץ מטען חבלה בקרבת ספינת סיור של חיל הים מול עזה, אולם המטען התפוצץ במרחק רב מהספינה ולא גרם לנפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully