וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: בעופרת יצוקה ירינו רק למטרות צבאיות

הארגון צפוי להעביר לאו"ם מסקנות של ועדת בדיקה פנימית שבחנה את ההאשמות בפשעי מלחמה שהועלו נגדה בדו"ח גולדסטון. "אם פגענו במטרות אזרחיות זה בגלל חוסר כיוון"

חמאס הודיע הערב (רביעי) כי סיים לבצע חקירה פנימית לבדיקת ההאשמות שהועלו בדו"ח גולדסטון, לפיהן הוא ביצע פשעי מלחמה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" וכי המסקנות מזכות מאשמה את כל הארגונים הפלסטינים. במסמך שיוגש לאו"ם טוען הארגון כי הקסאמים ששוגרו לעבר ישראל במהלך המבצע כוונו אך ורק למטרות צבאיות ולא נועדו לפגוע באזרחים.

בסוכנות הידיעות AFP דווח כי חמאס הקים ועדה מיוחדת לבדיקת הטענה שהועלתה בדו"ח גולדסטון, לפיה חמאס ושאר הארגונים הפלסטינים, ירו כ-800 רקטות לעבר ישראל במהלך המבצע, וכתוצאה מהירי נהרגו שלושה אזרחים ישראלים ונפצעו עשרות. בדו"ח גולדסטון נטען, כי ירי הרקטות לעבר ערים בישראל, במטרה לפגוע באזרחים, הוא בגדר פשע נגד האנושות.

בחמאס דחו את הטענות והודיעו היום כי הנושא נבדק על ידי "ועדה שעבדה מסביב לשעון כדי לחקור את העובדות, אף שהיינו בטוחים לחלוטין שלא בוצעו כל הפרות של חוקים בינלאומיים או של זכויות אדם, הנחשבות כפשעי מלחמה", אמר שר המשפטים של חמאס מוחמד אל-ר'ול שעמד בראש ועדת הבדיקה.

"הממשלה הפלסטינית הזהירה, יותר מפעם אחת, את הארגונים הפלסטינים החמושים, מפני פגיעה באזרחים", נכתב בדו"ח חמאס. "הארגונים ביצעו ירי רק לעבר מטרות צבאיות ונמנעו מלפגוע במטרות אזרחיות. כל האשמה אחרת בנושא זה היא תוצאה של אש לא מדויקת".

גם ישראל צפוייה להעביר דיווח עד סוף החודש למזכ"ל האו"ם באן קי מון באשר לבדיקות של צה"ל בעקבות מבצע "עופרת יצוקה". ב-5 בפברואר ידווח מזכ"ל האו"ם לעצרת הכללית של האו"ם על הפעולות שנעשו בעקבות דו"ח גולדסטון. עם זאת, גורמים מדיניים בישראל אמרו לוואלה! חדשות כי הדיווח יינתן ללא קשר לדו"ח גולדסטון, שאיתו ישראל מסרבת לשתף פעולה. הגורמים המדיניים הבהירו כי "איננו מכירים בתוקפו של הדו"ח, אך אנו נותנים אמון במזכ"ל האו"ם ומעוניינים לעבוד בשיתוף פעולה, כפי שהיה בסיכום עם אנשיו בשבוע שעבר אשר לפנים משורת הדין ישראל הסכימה לפצות על הפגיעה במבנים של האו"ם שנמצאים ברצועת עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully