וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: רעלת הגוף האיסלמית מחוץ לתחום

ועדה פרלמנטרית ממליצה להעביר חוק שיאסור על נשים מוסלמיות ללבוש במוסדות ציבוריים בצרפת את בגד הבורקה המסורתי. "זה מנוגד לערכי הרפובליקה"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

דו"ח ועדה פרלמנטרית שפורסם היום (שלישי) בצרפת קרא לאסור באופן חלקי על נשים מוסלמיות ללבוש כיסוי גוף מלא בפומבי, בטענה שהבגד האיסלמי המכונה בורקה מעליב ערכים צרפתיים.

בדו"ח של יותר מ-200 עמודים, המליצה הוועדה לאסור את לבישת הבורקה בכל בתי הספר, בתי החולים, בתחבורה הציבורית ובמשרדי ממשלה במדינה, וכן למנוע שירותים ממי שמפר את האיסור. "לבישת רעלת גוף מלאה היא קריאת תיגר על הרפובליקה שלנו. זה לא מתקבל על הדעת", ציינו חברי הוועדה, "עלינו לגנות את ההגזמה הזאת". הדו"ח קרא לפרלמנט הצרפתי לקבל החלטה רשמית הקובעת כי כיסויי פנים הם "מנוגדים לערכי הרפובליקה" וטען כי "כל צרפת אומרת 'לא' לרעלה המלאה".

עוד המליצה הוועדה לדחות בקשות לאזרחות או תושבות של כל מי שמפגין סימנים של "מנהגים דתיים רדיקליים". בעקבות פרסום הדו"ח, הפרלמנט הצרפתי צפוי להעלות לדיון הצעת חוק בנושא.

איסור על לבישת רעלה בצרפת. Faiza Silmi, AP
כ-1,900 נשים לובשות בורקה בצרפת/AP, Faiza Silmi

בצרפת גר המיעוט המוסלמי הגדול באירופה והוא מוערך בכשישה מיליון אזרחים. למרות זאת, נשים העונדות על גופן רעלות גוף מלאות אינו מחזה נפוץ בצרפת. על פי משרד הפנים, רק 1,900 נשים במדינה לובשות בורקה. ב-2004 ממשלת צרפת אסרה על לבישת כיסויי ראש בבתי ספר.

הנשיא הצרפתי ניקולא סרקוזי הצית דיון ציבורי בנושא לאחר שתיאר את הבורקה כסמל לכפיפות הנשים, שלא ניתן לסבול אותו במדינה המחשיבה עצמה כמובילה בתחום זכויות האדם. גם הציבור הצרפתי תומך באיסור לבישת הבורקה - סקר שנערך בשבוע שעבר הראה ש-57% בעד במהלך. אולם רבים הביעו חששות לגבי חוקיותו של איסור ממשלתי בנוגע ללבוש, וטענו כי הצעד יחריף את היחסים המתוחים עם המוסלמים במדינה.

ישנם סוגים שונים של רעלות מוסלמיים. החיג'אב, שבדרך כלל משאיר את העיניים גלויות ונלבש עם כיסוי ראש, הוא הנפוץ ביותר בצרפת. הבורקה מכסה את כל הראש והגוף ואת הפנים מכסה רשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully