וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: בית החולים הישראלי סגר את שעריו

בית החולים הישראלי שטיפל במאות מנפגעי האסון, החל בהכנות לקראת חזרתו ארצה. האוהלים, המיטות והשמיכות ייתרמו לנפגעי רעידת האדמה

בית החולים הישראלי בהאיטי סגר את שעריו והצוות התחיל לארוז את הציוד לקראת חזרתו ארצה. בבית החולים שהקים צה"ל בפורט או פראנס טופלו יותר מ-1,100 פצועים, נעשו בו יותר מ-300 ניתוחים, ונולדו בו 16 תינוקות. המשלחת הישראלית תתרום את האוהלים, המיטות והשמיכות לנפגעי הרעש. המשלחת צפויה להגיע ארצה ביום רביעי.

בתוך כך, אמר אמש ראש ממשלת האיטי ז'אן מקס בלריב, כי ארצו תהיה זקוקה לחמש עד עשר שנים של בנייה מחודשת ועזרה לאחר שאנשיה נותרו "מדממים, הרוסים וקדושים מעונים".

ביום שבת האחרון הודיע האו"ם כי שלב החילוץ וחיפוש הניצולים בין ההריסות יופסק. צוותי חילוץ מכל העולם הצליחו לחלץ מההריסות כ-132 בני אדם לאחר רעידת האדמה לפני כשבועיים. עם זאת, הסיוע ההומניטארי למדינה יימשך.

ממשלת האיטי דיווחה כי המניין הרשמי של בני האדם שנספו ברעידת האדמה עלה ל-150,000. אולם, מספר זה מתייחס רק לגופות שנספרו ונאספו עד כה בעיר הבירה פורט או פראנס, ואינו כולל את הגופות שנמצאות באזורים אחרים, כמו הערים ההרוסות לוגאנה, סמוך למוקד הרעש, וג'אקמל, בחוף הדרומי.

בנוסף, הספירה לא כוללת מספר רב של גופות שנשרפו על ידי קרובי משפחה לאחר ששכבו מספר ימים ברחובות וגופות שעדיין קבורות תחת ההריסות. "אף אחד לא יודע כמה גופות קבורות מתחת להריסות – 200,000, 300,000?" אמרה השרה מארי-לורנס לאסגיו. "מי יודע מהו המספר הכולל של המתים?" לדברי לאסגיו, יתכן שלעולם לא נדע מהו המספר הסופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully