וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטי: סימנים ראשונים של חזרה לשגרה

21.1.2010 / 19:02

כשבוע לאחר האסון שפקד את האיטי, חוזרת המדינה אט אט לחיים. ראש משלחת פיקוד העורף לפורט או פראנס סיפר כי הצוות הישראלי יבצע בקרוב הערכה לגבי המשך הפעילות

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכה: עידן גוראל)

האם האיטי מתאוששת? ראש משלחת פיקוד העורף לאזור האסון אומר כי ב-24 השעות האחרונות ניתן לראות ניצנים של חזרה לשגרה במדינה מוכת רעידת האדמה. "היום אפשר כבר לומר שאין פה רעב או תחושה של אי ביטחון", אמר תת אלוף שלום בן אריה, "השווקים מלאים בתוצרת חקלאית, הדלק חזר והעדות לכך היא פקקי התנועה שיש בעיר. אחרי המחסור של הימים הראשונים, אנחנו רואים שגם בנושא המים חל שיפור ורואים זרימה מחודשת. בנוסף אנו רואים גם חלק ממשרדי הממשלה שמצליחים לחזור לפעילות כמו פינוי אשפה".

עובדי סיוע נותנים מים בהאיטי. רויטרס
המחסור במים פחת/רויטרס

לדברי תא"ל בן אריה, בימים הקרובים צפויה המשלחת הישראלית להתכנס ולהחליט האם בכוונתה להאריך בשבועיים את השהייה בהאיטי. הסיבה להתלבטות: התווספות של שלושה בתי חולים שצפויים לפעול בהאיטי בשבוע הבא. "ביום ראשון צפויים האמריקאים להפעיל בית חולים שדה גדול, אונייה של הצי האמריקאי תעגון ותשמש כבית חולים ובנוסף יוקם בית חולים שלישי של הצלב האדום. אנו נראה כיצד מתבצעת קליטת האנשים ובהתאם לכך נקבל את ההחלטה".

"אם נממש את האופציה", המשיך תא"ל בן אריה, "אז כעבור שבועיים תתבצע החלפה של מרבית אנשי המשלחת. המראות הקשים והתנאים כאן עושים את שלהם ויהיה צורך בהגעה של אנשים חדשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ניצולים מרעידת האדמה בהאיטי ממתינים בכדי לקבל מים. רויטרס
המשלחת תתכנס ותחליט האם להאריך את השהייה בהאיטי בשבועיים/רויטרס

כחלק מסימני החזרה לשגרה, נמל הים של פורט או פראנס, שנפגע ברעידת האדמה החזקה, נפתח בצורה מוגבלת לקבלת משלוחי סיוע.

אתמול דווח כי עד עתה חולצו 121 בני אדם על ידי הצוותים הבינלאומיים בהאיטי. אליזבת ברייס, דוברת סוכנת האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים, תיארה את המספרים כ"נס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully