וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר בוועדת החוקה: חנינה לעצורי ההתנתקות

19.1.2010 / 11:54

חוק החנינה לעצורי ההתנתקות אושר לקראת קריאה שנייה ושלישית. ח"כ א-סנע: "מדובר בחוק החל על קבוצה ספציפית של עבריינים ומעביר מסר כי המתנחלים הם מעל החוק"

חוק החנינה לעצורי ההתנתקות אושר היום (שלישי) בוועדת החוקה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית, זאת למרות התנגדות המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן. הליך המשך החקיקה התאפשר לאחר שהצעת החוק עברה בכנסת הקודמת (ה-17) בקריאה ראשונה, בדצמבר 2009 אישרה מליאת הכנסת להחיל דין רציפות על הצעת החוק, והיום אושרה ההצעה בוועדת החוקה.

על פי הנתונים שנחשפו בדיון היום, תיקיהם של 134 נאשמים, מתוכם 46 קטינים עדיין תלויים ועומדים בבית המשפט. הטיפול ב-310 נאשמים הסתיים, 75 מתוכם הורשעו כאשר על יותר ממחציתם הוטל עונש מאסר. עניינם של 195 נאשמים אחרים הסתיים ללא הרשעה, תוך כדי קביעה שהם ביצעו את העבירה. רק 39 נאשמים לא הורשעו, כשמתוכם רק ארבעה זוכו לחלוטין. ללא קשר להצעת החוק, 85 מורשעים הגישו בקשה למחיקת הרישום הפלילי, מתוכם 65 נענו בחיוב.

בסיום הדיון אמר ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), מיוזמי הצעת החוק כי, "חוק החנינה הוא אכן חריג, אך הוא תוצאה של מעשה כה חמור של גירוש יהודים, כאשר בקשתנו לחנינה ללא חקיקה נדחתה על ידי הפרקליטות. כמדומני שלאור מספר המורשעים הגבוה שהסתיים ללא מאסר, ברור שהחוק אכן נדרש ובעזרת השם הוא גם יעבור בקרוב".

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) אמר בדיון כי "מחיקת עבירות שהתבצעו במהלך תכנית ההינתקות היא צעד רע הבא להכשיר את שרץ העבריינות של המתנחלים". לטענתו, "מדובר בחוק החל על קבוצה ספציפית של עבריינים ומשדר כי המתנחלים הם מעל החוק". במהלך הדיון שאל א-סנע: "מדוע מתנחלים שירקו על שוטרים מקבלים חנינה, ואילו על ראאד סלאח שהורשע ביריקה נגזרו 9 חודשי מאסר בפועל? האם יריקת מתנחלים היא גשם ברכה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully