וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש בהאיטי: מחלות, מגיפות ואלימות גוברת

קצב העברת הסיוע הרפואי, המזון והמים לאזורים נפגעי רעידת האדמה גבר ביממה האחרונה. החיפושים אחר ניצולים ברעידת האדמה יימשכו גם היום, מכיוון שצוותי חילוץ עדיין מוצאים ניצולים בחיים

צוות החילוץ הישראלי סייע אמש (שני) בחילוץ אישה בת 25 מהריסות האוניברסיטה בפורט או פראנס. היא מטופלת בבית החולים הישראלי ומצבה טוב. החיפושים אחר ניצולים יימשכו גם היום, שישה ימים לאחר רעידת האדמה. מפקד המשלחת הישראלית להאיטי תת אלוף שלום בן אריה אמר לקול ישראל כי הוחלט להמשיך בחיפושים מכיוון שעדיין מצליחים לחלץ ניצולים חיים.

עד כה טופלו בבית החולים הישראלי יותר מ-300 פצועים, בוצעו כמעט 100 ניתוחים מצילי חיים ונולדו בו 5 תינוקות. אלוף פיקוד העורף, קצין רפואי ראשי ומנכ"ל משרד הבריאות יגיעו היום להאיטי כדי לבדוק אם הצוותים הישראלים זקוקים לתגבורת ולציוד נוסף.

בתוך כך, בעוד משלחות סיוע מכל העולם מנסות לחלץ ניצולים נוספים מתוך ההריסות, מתגברים בהאיטי האנרכיה ומעשי האלימות. מאות אלפי ניצולים עדיין ממתינים לעזרה וסיוע ורבים אף מנסים לברוח מהבירה.

קצב העברת הסיוע הרפואי, המזון והמים לאזורים נפגעי רעידת האדמה גבר ביממה האחרונה ועורר תקווה בקרב חלק מהניצולים, אולם רופאים שהגיעו למקום העלו חשש כי הבעיה הבאה בפניה יעמדו תהיה התפרצות של מחלות, זיהומים ומגיפות בקרב עשרות אלפי השורדים. עד כה לא קיימות הערכות ברורות לגבי כמות בני האדם שנפגעו ברעידת האדמה, אולם גורמים בהאיטי העריכו כי מניין ההרוגים יגיע ל-200 אלף.

בינתיים החלו להסתובב ברחובות פורט או פראנס כנופיות שבוזזות ציוד ומנהלות קרבות בינן לבין עצמן. יותר מ-11 אלף חיילים אמריקאים נמצאים בשטח, ביניהם 2,200 נחתים שמאבטחים את מוקדי חלוקת המזון, וגם האו"ם הודיע כי יתגבר את כוחותיו. מזכ"ל האו"ם באן קי מון הודיע אתמול כי הוא מעוניין לשלוח לאי תגבורת נוספת של 1,500 שוטרים ו-2,000 חיילים, בנוסף ל-7,000 חיילי כוחות שמירת השלום ו-2,100 שוטרי המשטרה הבינלאומית הפועלים כבר בהאיטי. בשל המצב בו מאות בוזזים חנויות הרוסות במרכז הבירה ומנהלים קטטות סביב סחורות גנובות, המשטרה המקומית החלה לנהוג ביד קשה מאוד ותושבים דיווחו על הוצאות להורג ללא משפט של בוזזים, ועל אווירת אנרכיה מתפשטת.

השליח המיוחד של האו"ם להאיטי, נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, הגיע אתמול למדינה יחד עם אספקה וציוד רפואי בכדי לבחון את ממדי ההרס והסיוע. "כשליח המיוחד של האו"ם, אני חש מחויבות עמוקה לעם בהאיטי", אמר קלינטון. עם נחיתתו הוא ביקר בבית חולים מאולתר והביע התפעלות מהנעשה בו: "זה מדהים מה שההאיטים מצליחים לעשות. הם מבצעים ניתוחים בלילה, ללא הרדמה ומשתמשים בוודקה בכדי לחטא את הציוד הרפואי".

בימים האחרונים מנסים רבים מתושבי האיטי לברוח למדינה השכנה, הרפובליקה הדומיניקנית, שנפגעה אף היא קלות ברעידת האדמה. בציפייה לעשרות אלפי פליטים שיבואו למדינה, ביקשו רופאים דומיניקנים סיוע בציוד, מזון ומתנדבים. ארצות הברית הודיעה כי תאפשר, באופן זמני, את כניסתם של יתומים מהאיטי למדינה, על מנת להעניק להם טיפול רפואי. השרה לביטחון פנים, ג'נט נפוליטנו, אמרה כי "ארצות הברית מחויבת לעשות כל שביכולתה כדי לסייע להם להתאחד עם משפחותיהם בתקופה קשה זו, אך התרת כניסתם למדינה תאפשר להם לקבל טיפול מציל חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully