וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוקראינה הולכים לסיבוב שני בבחירות

ראש האופוזיציה ויקטור ינוקוביץ' מוביל בבחירות לנשיאות שנערכו היום, אך אף אחד מהמועמדים לא קיבל את הרוב הנדרש והוא יתמודד בסיבוב השני מול ראש הממשלה יוליה טימושנקו

מנהיג האופוזיציה באוקראינה, ויקטור ינוקוביץ', וראש הממשלה, יוליה טימושנקו, יתמודדו בסיבוב השני בבחירות לנשיאות המדינה ב-8 בפברואר, כך עולה ממדגמי הבחירות שפורסמו הערב (ראשון) ברשתות הטלוויזיה במדינה. על פי המדגמים, ינוקוביץ' לא השיג את הרוב הדרוש בכדי לנצח בסיבוב הראשון, אך הוא מוביל על טימושנקו בפער של 10%-4%.

לפי אחד המדגמים, זכה ינוקוביץ' ב-31.5% מהקולות, לעומת 27.2% לטימושנקו. על פי מדגם אחר, הוא מוביל עם 35.1%, בעוד שטימושנקו קיבלה 25.7% מקולות הבוחרים. אם המספרים הללו יתבררו כנכונים, פירוש הדבר שטימושנקו זכתה לשיעור תמיכה גבוה מזה שניבאו לה הסקרים לפני הבחירות. תוצאות האמת צפויות להתפרסם בהמשך הלילה.

במחנה של טימושנקו הביעו אופטימיות לנוכח המדגמים. "המסקנה המרכזית (ממדגם הבחירות), היא שלמרות הניצחון הקטן ליריב שלנו בסיבוב הראשון, הנשיאה הבאה שלנו תהיה יוליה טימושנקו", אמר סגן ראש הממשלה, אולכסנדר טורצ'ינוב. טימושנקו עצמה אמרה כי תוצאות המדגמים מראות כי ינוקוביץ' לא יוכל לנצח בסיבוב השני וקראה לשאר המתמודדים המפסידים בבחירות לנהל עימה שיחות בכדי להשיג את תמיכתם בסיבוב השני.

אלו היו הבחירות הראשונות במדינה מאז ה"מהפכה הכתומה" ב-2004, בה היו מעורבים שני המתמודדים המובילים. ינוקוביץ' הואשם בזיופים שהובילו למחאת האזרחים וטימושנקו הייתה זו שהאשימה אותו בהכנות לזיוף הבחירות. טימושנקו היתה אחת ממובילות ה"מהפכה הכתומה", שבעקבותיה נבחר ויקטור יושצ'נקו לנשיא. יושנצ'קו, שדעותיו האנטי-סובייטיות גרמו לקרע עם רוסיה, התמודד אף הוא בסיבוב הראשון בבחירות, אולם זכה ב-6% בלבד מהקולות.

  • עוד באותו נושא:
  • אוקראינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully