וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלושה חיילים נפצעו קל בהפגנות בגדה

יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

15.1.2010 / 17:30

בעימותים בין כוחות הביטחון לפעילי שמאל ופלסטינים בכמה מוקדים נפצעו קל שני חיילי צה"ל ושוטר מג"ב. מפגינים בשכונת שייח ג'ראח טענו שמנכ"ל האגודה לזכויות האזרח נעצר

יותם רונן

(צילום: ישראל פוטרמן, עריכה: יותם רונן)

שני חיילי צה"ל ושוטר מג"ב נפצעו היום (שישי) קל בשורה של עימותים עם פעילי שמאל ופלסטינים. חייל ושוטר מג"ב נפצעו באורח קל מאבנים שהושלכו לעברם במהלך עימותים בין מתנחלים ופלסטינים באזור מעיין הקשת, סמוך להתנחלות נווה צוף. במקום הפגינו כמאה אנשי שמאל ופלסטינים. בנוסף עצר צה"ל שבעה פלסטינים שניסו להתקרב למעיין. כוחות הביטחון השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות.

סמוך לכפר ניעלין נפצע היום חייל צה"ל קל, במהלך הפגנה של כ-200 פלסטינים ופעילי שמאל במחאה על בניית גדר ההפרדה במקום. המפגינים יידו אבנים לעבר החיילים, שהשיבו בירי אמצעים לפיזור הפגנות.

גם בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים אירעו היום עימותים. 150 פעילי שמאל הפגינו בשכונה שבמזרח ירושלים, במחאה על היחס הגרוע, לטענתם, כלפי התושבים הערבים בשכונה. כוחות משטרה הורו למפגינים להתפזר, וכשסירבו, החלו לבצע מעצרים. עד כה נעצרו 13 מפגינים, ובהם, לטענת המפגינים גם חגי אלעד, מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח.

באגודה לזכויות האזרח אמרו בעקבות המעצרים, כי הם רואים בחומרה רבה מעצר של מפגינים, ש"השתתפו במשמרת מחאה חוקית מבלי שעוררו כל פרובוקציה או עברו על החוק. לצערנו אנחנו נתקלים בעוד ועוד מקרים בהם השוטרים ככל הנראה אינם יודעים את החוק ולכן פוגעים שוב ושוב בחופש הביטוי של מפגינים, ללא כל הצדקה".

עדכון ראשון: 16:23

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully