וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוזנשטיין הופלל בפרשת הרצח המשולש ב-2001

איילה חננאל

12.1.2010 / 9:53

בעקבות עדות חדשה של עד מדינה נוסף בפרשת כוכב הצפון נעצר זאב רוזנשטיין בחשד שהזמין את הרצח המשולש בחוף שלדג בטבריה לפני תשע שנים

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

התפתחות בפרשת כוכב הצפון ובחקירת הרצח המשולש של רפי ויצמן, דוד בן מרגי ורון מואסי בחוף שלדג בטבריה לפני תשע שנים. זאב רוזנשטיין נעצר היום (שלישי) לחקירה כחשוד בהזמנת הרצח. המעצר בוצע בעקבות עדות חדשה של עד מדינה נוסף בפרשה. בחודש אוקטובר הוחלט שלא להגיש נגד רוזנשטיין כתב אישום בפרשה בשל חוסר ראיות.

במסגרת פרשת "כוכב הצפון", נתפס משלוח של 108 ק"ג קוקאין בפנמה, אשר לפי החשד הוברח לארץ על ידי רשת הברחת סמים חובקת עולם שפעלה במימון ארגוני הפשע. אחד מראשי הרשת, עבריין ידוע ומוכר מצפון הארץ, הפך לעד מדינה וסלל את הדרך לשורת מעצרים של בכירים בעולם התחתון. במהלך עדותו חשף עד המדינה את מה שבמשטרה חשדו כבר שנים: לטענתו, זאב רוזנשטיין הוא שהזמין את חיסולם של שלושה עבריינים שנורו למוות בחוף השלדג בטבריה בשנת 2001.

ניסו לרצוח את "הבורר"

מעצרו של רוזנשטיין הבוקר התאפשר הודות לעדות חדשה של עד מדינה נוסף אשר קשר את בכיר עולם הפשע לאירוע, ובית המשפט האריך היום את מעצרו בשישה ימים.

רון מוסאי, בן 31, מתל אביב, דוד בן מרגי, בן 47, מטבריה ורפי ויצמן, בן 40 מבית שאן, נרצחו לעיני בנות זוגם. שני חשודים, שאחד מהם ביצע את הירי, נמלטו מהמקום. בעקבות עדותו החדשה של עד המדינה מקווים במשטרה כי תשע שנים לאחר הרצח המשולש, הם יצליחו לקשור את רוזנשטיין למעשים. רוזנשטיין מרצה 12 שנות מאסר בכלא בישראל בגין עבירות סמים.

אחד הנרצחים, רפי ויצמן, הואשם וזוכה בעבר מהתנקשות בחייו של זאב רוזנשטיין בטיילת ת"א ובמשטרה חשדו כי יהודה אוחיון ביצע את הרצח המשולש בשיתוף שני חשודים נוספים- העבריין יורם פיניאן, ששימש כנהג מילוט ועבריין בשם אייל שטרית.

עד המדינה חשף בעדותו כי אוחיון התוודה בפניו שניסה לרצוח את "הבורר" אבי גליקרוב, לאחר שסירב לקבל את פסק הבוררות שנתן בסכסוך עם אחיו. העד סיפר כי בשלב זה, גיא וברמן, כיום מכנופיית מולנר ואז חייל של רוזנשטיין, ניצל את ההזדמנות ויצר קשר עם רוזנשטיין, ששילם ליהודה אוחיון ואייל שיטרית 100 אלף דולרים לביצוע הרצח המשולש.על פי עדותו, השניים חברו ליורם פיניאן על מנת שזה ישמש כנהג מילוט תמורת תשלום והוא הסכים. בליל הרצח המשולש בחוף השלדג, פיניאן חיכה ביער פורייה עם רכב המילוט להגעתם של אוחיון ושיטרית.

פיניאן, שנלחץ לאחר שקיבל דו"ח משוטר תנועה, נמלט מיער פוריה טרם בוצע הרצח. שטרית ואוחיון הופתעו לגלות שרכב המילוט שלהם נעלם.הם נאלצו להשליך במקום את האופנוע, הכפפות והמסכות בהם השתמשו במהלך הרצח. עד המדינה סיפר למשטרה כי לאחר הרצח נערכה פגישה בה העביר גיא וברמן את התשלום לביצוע הרציחות לאוחיון ושיטרית. נגד וברמן הוגש כתב אישום על תיווך ברצח.

עד המדינה הנוסף בפרשה נמצא בתכנית הגנת העדים האמריקאית מזה כשנתיים. פרקליטו של רוזנשטיין, עו"ד מוטי כ"ץ, טוען כי גרסתו של העד לחלקו של רוזנשטיין בפרשה הוא מסר כבר לפני מספר שנים "ואנו יודעים את זהותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully