וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מכה ירוקה" - אופיר פינס הודיע על פרישה

אייל דץ

7.1.2010 / 21:43

הארגונים הסביבתיים הביעו צער על הודעתו של ח"כ אופיר פינס על פרישתו מהפוליטיקה. גם ח"כ חנין הצר על כך. "מדובר באובדן כוח סביבתי חשוב"

בארגוני הסביבה קיבלו בצער את הודעתו היום (חמישי) של ח"כ אופיר פינס על פרישתו מהחיים הפוליטיים. פינס נחשב לאחד מחברי הכנסת הסביבתיים ביותר בעשור האחרון ועמד מאחורי חוקים סביבתיים רבים שאושרו בכנסת בשנים האחרונות, הן בתפקידו כשר הפנים, כיושב ראש ועדת הפנים והסביבה בכנסת הקודמת וכיו"ר משותף של השדולה הסביבתית בכנסת יחד עם ח"כ דב חנין.

דו"ח של הארגונים הסביבתיים, שהופץ לקראת הבחירות האחרונות וסיכם את פעילות הכנסת בתחום איכות הסביבה במהלך תקופת כהונתה של הכנסת ה-17, ממרץ 2006 עד אוקטובר 2008 קבע כי פינס, חנין ומשה גפני הם חברי הכנסת "הירוקים" ביותר.

חנין עצמו הביע היום צער על החלטתו של פינס. "אופיר היה שותף אמיתי במאבקים סביבתיים וחברתיים רבים. אני יודע שהוא התלבט רבות בעניין, ניהלנו שיחות בנושא וניסיתי לשכנע אותו שיש לו עוד מקום", סיפר חנין. "שיתוף הפעולה העיקרי בנינו היה בעיקר בכנסת הקודמת שבה הצלחנו להעביר את חוק "אוויר נקי" (חוק שמסדיר באופן מקיף את נושא איכות האוויר, ונותן לרשויות כלים לאכיפה וענישה נגד המזהמים – א"ד). המאבק האחרון הגדול שלנו היה נגד תוכניות הבנייה בחוף פלמחים. היתה זו ועדת הפנים בראשות אופיר שביקשה בזמנו את דו"ח הביקורת על הבנייה בחוף. הדו"ח שפורסם לא מכבר אישר את החששות שלי ושל אופיר כי מדובר בגזילה של המשאב הציבורי".

"תרם תרומה אדירה לחקיקה הסביבתית"

גם בארגונים הסביבתיים הביעו אכזבה מהחלטתו של פינס. נאור ירושלמי, מנכ"ל "חיים וסביבה", ארגון הגג של שוחרי איכות החיים והסביבה, אמר לוואלה! חדשות כי "מדובר באובדן כוח סביבתי חשוב ואין לנו הרבה כאלה. פינס היה מעורב לא רק בחקיקה סביבתית אלא היה פעיל גם מחוץ לכנסת. הוא היה מגיע לביקורים בשטח ובמוקדים של מפגעים סביבתיים. אנו מקווים שגם בתפקידו הבא, ולא משנה אם זה יהיה במגזר העסקי או הציבורי, הוא ימשיך לפעול למען הסביבה".

עו"ד ציפי איסר-איציק, מנכ"ל "אדם, טבע ודין" אמרה בתגובה לפרישתו של פינס כי "לאופיר פינס תרומה אדירה לחקיקה הסביבתית בישראל. בתפקידו כיו"ר ועדת פנים וסביבה של הכנסת הוא חתום על קידומם של חוקים סביבתיים רבים ובתוכם חוק אוויר נקי, חוק המזהם משלם וחוק האכיפה הסביבתית. אופיר הוא ללא ספק ממובילי המהפכה הסביבתית-חקיקתית שעברה הכנסת, מהפכה שיש בה כדי לשנות את פניה של הסביבה בישראל באופן חסר תקדים". בארגון "מגמה ירוקה" אמרו כי "פינס היה מנושאי הדגל של המאבק הסביבתי בישראל. אנו מאבדים שותף משמעותי לעשייה ומקווים לראותו צועד לצידנו בהמשך, גם בפעילות חוץ פרלמנטרית".

לא רק הארגונים הסביבתיים. גם בארגוני הסיוע לעובדים הזרים התאכזבו לשמוע על החלטתו של פינס לפרוש מהחיים הפוליטיים. בזמן כהונתו של פינס כשר הפנים בשנת 2005, הוא היה הגורם שאישר הענקת מעמד חוקי ל-900 ילדים של עובדים זרים. בכנסת הנוכחית היה פינס אחד מחברי הכנסת הבולטים במאבק נגד גירוש ילדי העובדים הזרים. בארגון israeli children הנאבק נגד גירוש הילדים מסרו כי פינס פעל רבות בנושא וקידם את אחת ההחלטות המוסריות ביותר שהתקבלו במדינה. אנו מקווים ש-1,200 הילדים המועמדים לגירוש יקבלו מעמד חוקי כפי שפינס העניק ב-2005".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully