וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלם בהצלחה הניסוי במערכת "כיפת ברזל"

יהושע בריינר

6.1.2010 / 19:47

בשורה לתושבי הדרום: מערכת הביטחון השלימה סדרת ניסויים מוצלחת במערכת שנועדה לספק הגנה מפני רקטות קצרות טווח. המערכת תוצב בשטח בתוך חודשים. ברק: "זו אבן דרך משמעותית"

דובר צה"ל

(צילום: יח"צ)

הניסוי במערכת "כיפת ברזל" שנועדה לספק הגנה מפני רקטות קצרות טווח הושלם הערב (רביעי) בהצלחה. סדרת הניסויים שהחלה ביום חמישי האחרון כללה ניסוי מערכתי מלא של כל מרכיבי המערכת. במסגרת הניסוי התמודדה המערכת עם ירי מספר רב של רקטות במקביל, ירי לילי וירי בתנאי מזג אוויר קשים כגון ערפל או עננות נמוכה. לדברי מערכת הביטחון, כל טילי המטרות ששוגרו יורטו בהצלחה.

במערכת הביטחון הביעו שביעות רצון רבה מהצלחת הניסוי ואף הודיעו כי היא תוכנס לשימוש מוקדם מהצפוי. לדברי גורמים בחיל האוויר, המערכת תוכנס לפעילות מבצעית כבר בחודשים הקרובים ותתופעל על ידי מערך הנ"מ של החייל. מערך הנ"מ עמד בקשר רציף עם יצרנית המערכת "רפא"ל".

שר הביטחון אהוד ברק אמר בעקבות הניסוי כי "סדרת הניסויים המוצלחת מהווה אבן דרך משמעותית בפיתוח מערכת "כיפת ברזל" שאמורה לשפר את ההגנה של תושבי הדרום נגד איומי הרקטות". לדבריו, הצלחת הניסוי מהווה ביטוי ליכולות של אנשי רפא"ל והתעשיות הביטחוניות בישראל. "ברצוני להביע את הערכתי לכל אותם האנשים אשר שקדו בשנים האחרונות להביא להצלחת הפרויקט, בראשם אנשי משרד הביטחון, אנשי רפא"ל, אלתא והתעשיות הנוספות שתרמו לפרויקט זה".

מערכת "כיפת ברזל" המהווה מענה לירי רקטות קצרות טווח היא חלק ממערך ההגנה הרב שכבתי של צה"ל בהתמודדותו מול איומי טילים על ישראל. היא מצטרפת למערכת "שרביט קסמים" שנועדה להתמודד עם איומי טילים לטווח בינוני ולמערכת החץ שנועדה להתמודד עם איומי טילים לטווח ארוך. בתקופה זו פועלים במערכת הביטחון לפתח מערכת מתקדמת יותר שתחליף את מערכת החץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully