וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ישראל תתקוף בלבנון - סוריה תגיב"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.1.2010 / 9:29

מקורות סורים מסרו לעיתון קטארי כי "סוריה לא תשב בחיבוק ידיים אם ישראל תתקוף בלבנון". זאת, בתגובה לדיווחים לפיהם "ישראל תנצל העימותים באירן לחיסול הנשק של חיזבאללה"

מקורות סורים המוגדרים "מהימנים" מסרו הבוקר (רביעי) לעיתון "אל-ווטן" היוצא לאור בקטאר כי אם ישראל תתקוף שוב את חיזבאללה בלבנון, "דמשק לא תשב בחיבוק ידיים, שכן כל איום על ביטחונה ויציבותה של לבנון הוא בבחינת איום ישיר על ביטחונה ויציבותה של סוריה". המקורות הוסיפו כי סוריה עוקבת "בעירנות ובדאגה" אחר התמרונים שמקיים צה"ל לאורך הגבול הצפוני "במסגרת הסקת מסקנות מתוצאות מלחמת לבנון השנייה".

המקורות ציינו כי מהדיווחים המגיעים מוושינגטון וממספר מדינות נוספות "עולה כי ישראל מתכננת לבצע מתקפה חדשה שמטרתה לחסל את חיזבאללה". לדבריהם, הדיווחים הללו הם בבחינת מסרים הן ללבנון והן לסוריה. מקורות לבנונים מסרו לעיתון כי במהלך פגישתו עם נשיא לבנון מישל סלימאן בוושינגטון, מסר לו היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב כי "אם לבנון לא תמצא פתרון לנושא הנשק של חיזבאללה, ישראל תפלוש ללבנון ותגיע לביירות על מנת לחסל את ארסנל הנשק שלו".

על פי המקורות, דבריו אלו של הבכיר האמריקאי עוררו הפתעה ותימהון משום שהם סותרים דברים קודמים של ממשל אובמה בזכות דיאלוג ופתרונות דיפלומטיים לכל משבר במזרח התיכון. "המשבר הפנימי באירן והתלקחות העימותים בין השמרנים לרפורמיסטים מהווה עבור ישראל עיתוי מתאים לפעול צבאית נגד לבנון, שכן אירן עסוקה בענייניה הפנימיים והיא אינה מסוגלת להגיש סיוע לחיזבאללה", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully