וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת צה"ל ביטלה מסע לבריטניה מחשש למעצר

פנחס וולף

5.1.2010 / 8:12

פעם נוספת שהחשש מצווי מעצר מונע ממשלחת ישראלית רשמית לצאת לבריטניה. סגן שר החוץ: "גורמים העוינים את ישראל מנצלים לרעה את ההליכים המשפטיים בבריטניה נגדנו"

משלחת קציני צה"ל שהיתה אמורה לבקר בבריטניה במסגרת ביקור רשמי ביטלה את הביקור בשל החשש שיוצא נגד החברים בה צווי מעצר בגין ביצוע פשעי מלחמה. בתוך כך, סגן שר החוץ דני איילון (ישראל ביתנו) ייפגש היום בצהרים (שלישי) עם התובעת הבריטית, פטריסיה ג'נט מסקוטלנד, וימחה בפניה מטעם ישראל על הוצאת צווי המעצר. איילון אמר בתגובה להוצאת הצווים כי "גורמים העוינים את ישראל מנצלים לרעה את הליכים המשפטיים בבריטניה נגד ישראל. סיכון הבכירים הישראלים מהווה נזק ליחסים בין ישראל לבריטניה". התובעת הבריטית תיפגש גם עם שר המשפטים יעקב נאמן.

בחודש שעבר נודע כי יו"ר האופוזיציה, חברת הכנסת ציפי לבני ביטלה נסיעה ללונדון מחשש שתיעצר בעקבות מעורבותה במבצע "עופרת יצוקה". הצו בוטל לאחר שהתגלה שלבני לא תגיע לבריטניה. המקרה עורר סערה דיפלומטית, וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון ושר החוץ דיויד מיליבנד התקשרו לראש האופוזיציה להתנצל והביעו את התנגדותם לצו.

לבני היתה האחרונה ברשימת פוליטיקאים ישראלים בכירים שנמנעים מלהגיע לבריטניה. השר משה (בוגי) יעלון ביטל בחודש אוקטובר נסיעה ללונדון לאחר שצוות מיוחד שעובד עם השרים יעץ לו לא לנסוע. מדינות נוספות שבכירים ישראלים בעלי רקע צבאי נמנעים מלבקר הן ספרד, בלגיה ונורבגיה, ארצות שבהן נמצאים עורכי דין המבקשים להוציא צווי מעצר נגד ישראלים באשמת פשעי מלחמה על פי חוקי תחום שיפוט אוניברסליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully