וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ א-סנע: "חוק הנאמנות - לגיטימציה לפשיזם"

פנחס וולף

3.1.2010 / 8:03

ועדת השרים לחקיקה תצביע על הצעת החוק לפיה כל חבר כנסת יצטרך להצהיר אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית. ח"כ א-סנע: "נסיון לתת לגיטימציה לגזענות ע"י חקיקה"

הצעת החוק שתובא הבוקר (ראשון) בפני ועדת השרים לחקיקה קוראת לשינוי הצהרת האמונים של חברי הכנסת. על פי ההצעה, שהוגשה על ידי ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), במקום להצהיר: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל", יצהיר חבר הכנסת: "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית, לערכיה ולסמליה".

הצעת החוק עולה לדיון על רקע הסערה שהתחוללה ביום חמישי כאשר ח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל) השמיע דרך מכשיר טלפון הנייד שברשותו נאום של ראש ממשלת חמאס איסמעיל הנייה בעת הפגנה של ערביי ישראל במחסום ארז.

לדברי ח"כ רותם, "מי ששמע וראה בימים האחרונים את התבטאויותיהם של חברי הכנסת א-סאנע וזחאלקה שהשמיצו את שר הביטחון ואף אפשרו לאויבה הגדול של מדינת ישראל לדבר אל הציבור באמצעות מכשיר נייד שהוא כל כולו רכושו של הכנסת והמדינה, מבין באופן אינטואיטיבי שיש צורך לנקוט במהלך שיביא את חברי הכנסת להיות נאמנים למדינה".

"הצעת החוק המונחת על שולחן הכנסת באה להבטיח שחברי הכנסת יתחייבו להיות נאמנים למדינת ישראל כמדינה יהודית" הוסיף ח"כ רותם. "ומי שלא ירצה להיות נאמן כאמור, יואיל שלא להיות חבר כנסת".

ח"כ רותם אמר עוד כי "התופעה בשנים האחרונות, בה חברי כנסת מכהנים פועלים בניגוד גמור לערכיה של הכנסת, ולעיתים אף כנגד כללים וחוקים אותם הכנסת מחוקקת, הינה בלתי מתקבלת על הדעת. כנסת ישראל מייצגת את מדינת ישראל ומשמשת כחלון הראווה של המדינה הן בארץ והן בעולם כולו, ומכך שחברי הכנסת הינם נציגי המדינה, ולפיכך עליהם להצהיר אמונים לבית המחוקקים מיד לאחר בחירתם".

"לגיטימציה לגזענות ע"י חקיקה"

ח"כ טאלב א-סנע אמר אמש בתגובה כי "זהו המשך קמפיין הבחירות של 'ישראל ביתנו' נגד הציבור הערבי ומנהיגיו, וניסיון להעניק לשרץ הגזענות והפאשיזם מעטה של לגיטימציה על ידי חקיקה".

"דמוקרטיה זה גם זכות המיעוט להביע את דעותיו, הוסיף ח"כ א-סנע. "היא איננה עריצות ודיקטטורה של הרוב. אנחנו אזרחי המדינה אבל לא ציוניים, וגם לא נהיה. נמשיך להיאבק נגד מדיניות הכיבוש ונמשיך לתמוך בזכות העם הפלסטיני למדינה עצמאית ליד מדינת ישראל, ושום הסתה לא תרתיע אותנו מלבטא עמדה זו בצורה ברורה וחד משמעית".

"גיוס חקיקה לסתימת פיות במקום התמודדות רעיונית, מצביע על פשיטת רגל של הדמוקרטיה", אמר עוד א-סנע. הניה נבחר בבחירות דמוקרטיות. הוא מתנגד לכיבוש הישראלי, אבל איננו שונא יהודים. לעומת זאת, אצל רותם וחבורתו, השנאה לערבים זו אג'נדה".

עדכון ראשון: 24:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully