וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: רייפמן זייף וקיבל מיליונים במרמה

31.12.2009 / 9:00

כתב אישום הוגש נגד איש העסקים ומייסד חברת "אמבלייז" אלי רייפמן. הוא נאשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ובזיוף מסמכים. הפרקליטות הסכימה לשחרר את רייפמן למעצר בית

עוז מרון

(צילום:עוז מרון, עריכה:גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (חמישי) כתב אישום נגד איש העסקים אלי רייפמן. רייפמן, מייסד חברת "אמבלייז", מואשם בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, בזיוף בכוונה לקבל באמצעותו דבר וכן בשימוש במסמך מזויף.

לפי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכת הדין ענבר פלש-שם טוב מפרקליטות מחוז תל אביב, בפברואר השנה היה רייפמן במשא ומתן עם חברה בשם "וינטון קפיטל הולדינגס", כדי לקבל ממנה הלוואה בגובה של 3 מיליון דולר. כתנאי למתן ההלוואה, דרשה חברת וינטון כי רייפמן יעמיד כבטוחה להלוואה, 9 מיליון מניות של חברת "אמבלייז" שלטענתו נמצאות בבעלותו.

בכתב האישום נטען עוד, כי רייפמן החליט לרמות את החברה באמצעות מצג שווא וטען שאינו יכול לחשוף את זהות הנאמן שמחזיק עבורו במניות. אולם, כדי להוכיח את קיומן של המניות זייף מסמך שחתום על ידי חברת ברוקרים אנגלית ובו נכתב כי יש בידי רייפמן לפחות 9 מיליון מניות של חברת "אמבלייז". בדרך זו קיבל את ההלוואה.

כמו כן, נאשם רייפמן שחתם על הסכם למכירת 10 מיליון מניות של "אמבלייז" לקרן "דאבל יו טריידינג" תמורת 3.3 מיליון דולר. אחד התנאים להעברת הכסף היה מכתב מאת נאמן שרייפמן טען שמאשר כי הוא אכן מחזיק במניות עבורו. נציגה של חברת הברוקרים האנגלית שלחה מכתב אל מזכירתו של רייפמן שמאשרת שהוא פתח חשבון בחברה, אולם לא ציינה כי הוא מחזיק מניות בחשבון.

רייפמן נאשם כי זייף את המכתב, כך שייראה כי הוא מחזיק מניות בחשבון. "הוני העתק אותם קיבל המשיב במרמה, האופן בו יצר מצג שווא כלפי הצד השני בעסקה, העובדה כי לשם כך זייף מסמכים והשתמש בהם, מעידים על המסוכנות הנשקפת מהמשיב בתחום זה", נכתב בבקשת המעצר. הפרקליטות תבקש להאריך את מעצרו של רייפמן עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

רייפמן: "כתב האישום - חלק ממסע לחצים"

בכניסתו לדיון בביהמ"ש, אמר רייפמן כי "הוא לא מודאג מכתב האישום, לא היתה שום מרמה. זה חלק ממסע לחצים מתמשך שמופעל עליי כדי להעביר את המניות. מה לא עשו לי? ירו עליי, שרפו לי את המכונית, אזקו אותי באזיקי פלדה במיטת ברזל - הכליאה שלי נהייתה ספורט לאומי".

רייפמן הפנה אצבע מאשימה אל עבר עורך הדין איתן ארז, וטען כי הוא העומד מאחורי הגשת כתב האישום: "כל מה שאני אגיד, יישמע כמו תיאוריית קונספירציה, אבל המציאות עולה על כל דמיון. אני לא מאחל לאף אחד שיאלץ להתמודד מול המערכת, אבל אני לא אכנע לשחיתות".

הפרקליטות הסכימה לשחרר את רייפמן למעצר בית מלא, בתנאי שיפקיד ערבות בגובה של מיליון שקלים. פרקליטו של רייפמן, עורך הדין אייל אלון, טען בדיון שרייפמן חסר אמצעים. השופטת חיותה כהן הורתה לשחרר את רייפמן למעצר בית מלא במקום סודי, בתמורה לערבות כוללת בגובה מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully