וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: קדימה לא תצטרף לממשלת נתניהו

פנחס וולף

28.12.2009 / 8:49

סיעת קדימה תתכנס לישיבה מכרעת, שבה ייקבע אם המפלגה תקבל את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ותצטרף לקואליציה. הערכות הן כי הסיעה תחליט לדחות את ההצעה

סיעת קדימה צפויה להתכנס אחר הצהרים (שני) בשעה 14:30 בכנסת ולהחליט האם להיענות לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לקואליציה. הסיעה צפויה ככל הנראה לדחות את ההצעה ולהמשיך לשרת את הציבור מספסלי האופוזיציה. אם אכן תתקבל ההחלטה שלא להצטרף לקואליציה עשויים לפרוש מספר חברי כנסת מהמפלגה.

בתוך כך, חבר הכנסת עתניאל שנלר אמר אמש בשיחות עם כמה מחבריו למפלגה, שבכוונתו לפרוש מקדימה אם יו"ר סיעתו ציפי לבני לא תיענה להצעת ראש הממשלה נתניהו להצטרף לממשלה. במקרה כזה, בכוונת שנלר לגייס שבעה חברי כנסת מקדימה ולעבור לשורות הקואליציה.

לפרוש או לא לפרוש?


אמש נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר האופוזיציה ציפי לבני בלשכת נתניהו בירושלים, כדי לדון בהצטרפותה של מפלגת קדימה לממשלה. נתניהו הציע ללבני שני שרים ללא תיק בממשלה והשרים מטעם קדימה יהיו גם חברים בקבינט המדיני-ביטחוני. הפגישה בין השניים נמשכה כשעה וארבעים דקות, והיום צפויה לבני להביא את ההצעה בפני סיעת קדימה.

על פי ההצעה שהציג נתניהו, קדימה תצטרף לקואליציה קיימת. ההסכמים הקואליציוניים הקיימים לא ייפתחו וקדימה תהיה מחויבת לכל ההסכמים הקיימים עם הסיעות האחרות ולחקיקה שנגזרת מהם. קווי היסוד של הממשלה לא ישתנו וראש הממשלה יוביל את המשא ומתן המדיני ויקבל את ההחלטות המדיניות בכל נושא. לבני מתחילה הערב בסבב התייעצויות עם חברי הכנסת של קדימה והנושא יועבר גם לדיון בסיעת קדימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully