וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידי ישיבות תיכוניות: לא נפנה יישובים

יהושע בריינר

24.12.2009 / 7:00

200 תלמידי כיתות י"ב שלחו מכתב לשר הביטחון בו הצהירו כי לא ייטלו חלק במשימות נגד אזרחים ישראלים. "נאמנותנו לתורה קודמת לכל חוק, ולכן לא נשתתף בשום פינוי מאחז או ישוב"

מכתב השמיניסטים, גרסת הימין: כמאתיים תלמידי כיתות י"ב מכל רחבי הארץ שלחו הבוקר (חמישי) מכתב לשר הביטחון בו הם מצהירים כי לא ייטלו חלק במשימות כנגד אזרחים ישראלים. את המכתב שלחו השמיניסטים בתגובה להחלטת שר הביטחון להוציא את ישיבת הר ברכה מהסכם ההסדר עם משרד הביטחון וכן לסדרת פינויים בשנה האחרונה של מאחזים ביהודה ושומרון שבוצעו על ידי חיילי צה"ל.

"אנו תלמידים בתקופת טרום הגיוס לצה"ל", כך נפתח המכתב, "החפצים להתגייס ולהלחם למען ביטחון עם ישראל בארצו. אנו רואים את השימוש בצבא למטרות פוליטיות ולמלחמה ביהודים סכנה קיומית והרס הצבא, בפרט כשמעורבת בזה עבירה חמורה כנגד מצוות יישוב הארץ".

"אנו מצהירים כי נאמנותנו לתורה קודמת לכל חוק ופקודה ולכן כל פקודה אשר הנה נוגדת את התורה נסרב לבצעה וכי לא נשתתף בשום פינוי מאחז או ישוב בארץ ישראל ובכך נשמור על ערכיו האמיתיים של צה"ל", נכתב עוד. יש לציין כי מרבית החותמים הינם תלמידי ישיבות תיכוניות, אולם מדובר ככל הנראה במכתב השמיניסטים הראשון בו מצהירים דווקא תלמידים מהימין כי יסרבו פקודה.

"צה"ל נועד להלחם באויבים ולא כנגד אזרחים", אומר אחד מחותמי המכתב, מאיר טלר מחיפה, "ראינו במלחמות האחרונות מי הלוחמים עליהם מתבסס צה"ל, לא השמאלנים מצפון תל אביב אלא המתנחלים שברק וביבי מנסים להפוך לאויב. לא ייתכן שאנו נתגייס ואחר כך נשלח על ידי פוליטיקאים מושחתים להלחם נגד אחים יהודים".

"לא ייתכן שהצבא שולח קצינים ללמוד באוניברסיטאות עם מרצים שמסיתים נגד המדינה ושר הביטחון נטפל לרבנים שמקדישים חייהם לחנך לתורה ולגיוס ליחידות הטובות ביותר" אמר חנן ליברזון חותם נוסף על המכתב. "ברק דוחק אותנו כציבור לפינה", הוסיף. גורם באחת מישיבות ההסדר אומר כי הם רואים את המכתב כתמיכה ברב אליעזר מלמד, ראש ישיבת הר ברכה. "חייבים לעצור את ההתנהלות הפירומנית של ברק לפני שיהיה מאוחר מדי", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully