וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פגישה מכרעת בין חמאס למתווך הגרמני"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

22.12.2009 / 22:06

אתר האינטרנט "א-ריסאלה" המזוהה עם חמאס דיווח כי הלילה תיערך פגישה "מכרעת" בין בכירי חמאס למתווך הגרמני במהלכה ימסור חמאס את עמדתו הסופית בעסקה

ג'יליס

(צילום: משה אסרף , עריכת וידאו: לירז ליבנה)

הלילה צפויה להיערך ברצועת עזה "פגישה מכרעת" בין משלחת גרמנית לבין מספר בכירי חמאס האמונים על המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט – כך דיווח הערב (שלישי) אתר האינטרנט "א-ריסאלה" המזוהה עם ארגון חמאס. מקורות המוגדרים "מהימנים" העריכו בשיחה עם האתר כי הפגישה צפויה לארוך זמן רב והנהגת חמאס צפויה למסור במהלכה את עמדתה הסופית והמכרעת בנוגע לעסקה.

בתוך כך, דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי הכחיש הערב את הדיווחים לפיהם מצרים מעוניינת לדחות את עסקת שליט מחשש להתחזקות חמאס כתוצאה מביצועה. זכי אמר עוד כי "על כל צד לקבל החלטה, אם ברצונו לגבש עסקה". הוא הבהיר כי מצרים פועלת במרץ למען השגת עסקה וכי בכוונתה להמשיך ולהשקיע כל מאמץ לשם כך.

מוקדם יותר, דיווחו גורמים בישראל לרשת הטלוויזיה FOX כי "ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו מעוניין שעסקת שליט תצא לפועל, אך הוא רוצה שהסירוב הרשמי לעסקה יגיע מחמאס". על פי הדיווח, זו הסיבה שנתניהו הכניס לעסקה את הדרישה לגרש מספר מהאסירים המשוחררים משטחי הרשות.

לפי הדיווח, פורום השביעייה שדן אמש בפרטי עסקת שליט אישר את הנוסח האחרון שלה והעביר אותה לידי המתווך הגרמני. פורום השביעייה אישר את רשימת האסירים אותם דורש חמאס לשחרר, אולם הוסיף לה את הדרישה להגלות מספר אסירים שהיא מתנגדת להשבתם לגדה המערבית. על פי אותם גורמים, נתניהו מודע לכך שחמאס יסרב לדרישה זו, מה שיאפשר לו להציג את הארגון כאשם בכישלון העסקה. "נתניהו מקווה להאשים את חמאס בכשלון העסקה, אולם נעשה את מרב המאמצים בכדי שהעסקה תתבצע" אמר גורם בכיר בישראל לרשת האמריקאית. דוברו של ראש הממשלה, מרק רגב, הכחיש את הדיווח וטען כי מדובר בהשערות בלבד.

פגישה קשה עם המשפחות השכולות

נתניהו נפגש הערב עם משפחות שכולות, כדי לשמוע את טענותיהן נגד עסקת שליט. בין היתר, נפגש נתניהו עם יוסי מנדלביץ', רון קרמן ויוסי צור, ששכלו את קרוביהם. יוסי צור, ששכל את בנו אסף, שנהרג בהיותו בן 17 בחודש מרץ 2003 בפיגוע התאבדות באוטובוס קו 37 ברחוב מוריה בחיפה, סיפר לוואלה! חדשות על הפגישה: "הייתה פגישה קשה ורצינית, אווירה כבדה, יצאנו בהרגשה שעדיין לא הוחלט על עסקה ושראש הממשלה ייקח את דעתנו לתשומת ליבו בקבלת ההחלטות".


צור הוסיף כי "באופן די ברור כרגע אין עסקה ולא בטוח שתהיה גם. יצאנו עם הרגשה שהמאבק שלנו לא היה לשווא". הוא ציין כי "סיפרנו לראש הממשלה את הסיפורים האישיים שלנו על הילדים שלנו ואת הדאגות שלנו מפני תוצאות העסקה, מה אנו חושבים שהיא תעשה. ראינו על הפנים שלו שהוא הבין את האספקטים ושהוא מזדהה עם הדברים".


מוקדם יותר היום הביע שגריר מצרים בישראל אופטימיות באשר לשחרורו של גלעד שליט: השגריר יאסר רידא השתתף אחר הצהרים בטקס חנוכת כיכר ע"ש נשיא מצרים המנוח אנואר סאדאת בשכונת "אלון" בחיפה, ואמר כי "נושא גלעד שליט הינו עניין רגיש ביותר. אנו לא רוצים לדבר על כך בתקשורת. אנו עובדים בשקט עד שנראה אותו בבית עם משפחתו. ישנה התקדמות וישנה תקווה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully