וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנון לאירן: "ישראל הובסה בכל היבט אפשרי"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

21.12.2009 / 21:04

ממשיכים להתקרב: שר החוץ האירני נפגש בלבנון עם מנהיגים בכירים במדינה ועם מזכ"ל חיזבאללה נסראללה. בין היתר דנו "באיומים הישראליים הבלתי פוסקים נגד לבנון"

שר החוץ האירני מנושהר מותקי נפגש היום (שני) בביירות עם מזכ"ל חיזבאללה, השייח' חסן נסראללה, ודן עימו בשורה של נושאים, ביניהם המצב בלבנון וברשות הפלסטינית. רשת הטלוויזיה האירנית בשפה הערבית "אל-עאלם" דיווחה כי השניים דנו גם "באיומים הישראליים הבלתי פוסקים נגד לבנון" וכי נסראללה הודה למותקי על תמיכתה של אירן "בכוחות ההתנגדות בלבנון ובפלסטין, הפועלים נגד הכיבוש והאיומים".

מוקדם יותר נועד מותקי עם נשיא לבנון מישל סלימאן, עם ראש הממשלה סעד חרירי ועם יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי. ברי אמר למותקי כי ישראל "הובסה בכל היבט אפשרי" והודה לאירן על הסיוע שהיא מעניקה ללבנון. בתום פגישתו עם סלימאן אמר מותקי כי מדיניותה של אירן הייתה תמיד למען חיזוקה של לבנון. "בראש סדר העדיפויות של אירן עומד הרצון לשמור על היציבות, הביטחון והשקט בלבנון", אמר. סלימאן שיבח את היחסים הטובים בין המדינות וביקש ממותקי למסור את ברכתו לנשיא אחמדינג'ד ולמנהיג הרוחני חמינאי.

אתמול נועד נשיא מצרים חוסני מובארק עם יו"ר הפרלמנט האירני עלי לריג'אני. פגישה זו היא הראשונה של בכירים אירנים ומצרים מאז פרוץ המתיחות בין מצרים לאירן בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה' ברצועת עזה. בפגישה, שנערכה בקהיר, דנו לריג'אני ומובארק בשורה של נושאים, ביניהם היחסים בין שתי המדינות ובמצב במזרח התיכון. בתום הפגישה אמר לריג'אני כי הפגישה הייתה "פוריה" והבהיר כי ארצו תמשיך לסייע לחיזבאללה ולחמאס במאבקם נגד ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully