וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל צה"ל נהרג בתאונת אימונים ברמת הגולן

יהושע בריינר

21.12.2009 / 23:09

טוראי מור כהן, חייל גולני בן 18 מעפולה, נורה בראשו במהלך אימון לוחמה בשטח בנוי. הוא נפצע בתחילה קשה, פונה במסוק לביה"ח, ובהמשך מת מפצעיו

הותר לפרסום: טוראי מור כהן, חייל גולני בן 18 מעפולה, נהרג אתמול (שני) מקליע שנורה בראשו במהלך אימון לוחמה בשטח בנוי. מבדיקה ראשונית עולה כי החייל, ששירת בצה"ל שבעה חודשים והיה בשלבי טירונות מתקדמים, נפצע מאש חברו באורח קשה, פונה באמצעות מסוק חיל האוויר ובהמשך מת מפצעיו. האימון שהתקיים ברמת הגולן נעצר, ומפקדי האימון פתחו בחקירת המקרה. כמו כן, נפתחה חקירת מצ"ח. עם זאת, מהתחקיר הראשוני שנערך עולה כי אין חשד לרשלנות מצד מי מהגורמים. טוראי מור כהן היה אמור לשרת בגדוד 12 של חטיבת גולני. מפקדיו תיארו אותו כחייל מצטיין, שמעולם לא עורר בעיות. הם הוסיפו, כי כל חבריו אהבו אותו.

כהן נורה בראשו בסביבות השעה 15:30, במהלך אימון של לוחמה בשטח בנוי. חולייה של ארבעה חיילים, ובהם כהן, ביצעה תרגיל שכלל שימוש באש חיה. שניים מחברי החולייה נכנסו לחדר בבית והחלו לירות לעבר המטרות. קליע של אחד מהם חדר את המטרות, את קולט הכדורים וכן את הקיר שמאחוריו עמד כהן, מחוץ לבית.

לאחר הירי, המ"מ זיהה שכהן אינו בחדר, יצא מחוץ לבית והבחין שהחייל נפגע בראשו. לדברי קצין בכיר בצה"ל, "זו תקלה נדירה שמעולם לא נתקלנו בה". בעקבות התקרית, כל האימונים בחטיבה הופסקו עד להודעה חדשה.

בעקבות האירוע הורה מפקד פיקוד הצפון, אלוף גדי איזנקוט, על הפסקת האימונים בירי חי בבסיס האימונים החטיבתי והורה על הקמת ועדת חקירה בראשות קצין בדרגת אלוף משנה לבדיקת נסיבות האירוע. במקביל הורה הרמטכ"ל, רב אלוף גבי אשכנזי, על ביצוע בדיקת תקינות של כלל מתקני האימונים בשטח בנוי בצה"ל באופן מיידי. עד לסיום הבדיקות ובחינת נסיבות האירוע, האימונים בירי חי במתקנים אלה הופסקו.

התקרית השנייה בגולני

בחודש אוגוסט נהרג חייל חטיבת גולני אור חדד בבסיס אימונים ברמת הגולן. חדד, ששירת בגדוד 51 בחטיבה, נהרג מפליטת כדור מרובהו של חברו לפלוגה סמל דניאל דרזנר. בעקבות תחקיר שנעשה בחטיבה התברר כי דרזנר לא ניקה את נשקו במשך שלושה שבועות, מה שהוביל לנזיפת מפקדיו. דרזנר הורשע בבית המשפט בהריגה ובשימוש בלתי חוקי בנשק ונידון לשנתיים מאסר.

מאז מקרה מותו של חדד פתחו בכל יחידות השדה של צה"ל בשיעורים המועברים על ידי המפקדים כדי למנוע אירועים דומים. בין היתר דרש הרמטכ"ל גבי אשכנזי להקריא לכל החיילים את תחקיר האירוע ולחזור על דגשי בטיחות במהלך אימונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully