וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: ציות המתנחלים ימנע שימוש בכוח

20.12.2009 / 9:52

בתגובה לביקורת בימין על תכנית צה"ל להרוס מבנים בגדה, נמסר ממשרד הביטחון: "כל מה שנדרש מהמתיישבים הוא לקיים את החלטת הממשלה בנוגע להקפאת הבנייה לתקופה מוגדרת"

במערכת הביטחון דוחים את הביקורת שעורר פרסום המסמך על היערכות צה"ל לאכיפת הקפאת הבנייה בגדה. ממשרד הביטחון נמסר הבוקר (ראשון), כי "כל מה שנדרש מראשי ההתיישבות והמתיישבים הוא לקיים את החלטת הממשלה בנוגע להקפאת הבנייה החדשה לתקופה מוגדרת, וכך יימנע הצורך בהפעלת כוח או חיכוך עם כוחות הביטחון".

עוד נמסר, כי "מערכת הביטחון תפעל לקיום החלטת הממשלה. אנו מצפים מראשי ההתיישבות לקיים את החלטות הממשלה ולאפשר לצה"ל להמשיך ולהתכונן למטרה לשמה הוא נועד, קרי המוכנות למלחמה".

המסמך בנושא מימוש צווי ההקפאה בפיקוד מרכז שפורסם הבוקר מעורר סערה רבה ביהודה ושומרון, שם מגדירים את המסמך כ"הכנה למלחמה נגד המתנחלים". המתנחלים זועמים על העובדה כי לפי המסמך מערכת הביטחון תפנה כוחות גדולים במיוחד לצורך מימוש הצווים ולצורך כך אף תתגבר כוחות ותפקיר, לדבריהם, את המשימה העליונה של הצבא שהיא הגנה על האזרחים.

"המסמך המזעזע שנחשף מלמד כי ממשלת הליכוד מכריזה מלחמה על המתנחלים", אמר לוואלה! חדשות חבר הכנסת ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי). "ביבי ממשיך את דרכו של שרון, שהרס את צה"ל במלחמתו ביהודים, והותיר לחיזבאללה צבא מרוסק. תפקידו של צה"ל הוא להילחם באויבים ולהיערך לכך. מי שמשנה את ייעודו של צה"ל קורע את העם ומחריב את המדינה".

חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) מתח ביקורת חריפה על היערכות מערכת הביטחון לאכיפת ההקפאה. לדבריו, "פקודת המבצע של צה"ל מדיפה את אותו ריח רע של תקופת ההתנתקות של שרון. ברק סימן את המתיישבים כאויב ובכך הכשיר את כל האמצעים לפעול נגדם בכל מחיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראש המועצה האזורית שומרון הגיב על היערכות כוחות הביטחון לאכיפת צווי ההקפאה ואמר כי "נמשיך להביא את מחאתנו הלגיטימית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברת הכנסת ציפי חוטובלי (ליכוד) אמרה בתגובה, כי "הלהיטות חסרת הרסן של שר הביטחון להקפאת הבנייה ביו"ש בלבלה אותו לחלוטין לגבי מי הם האויבים האמיתיים של מדינת ישראל. העובדה שצה"ל נערך לאכיפת צווי ההקפאה כמו למבצע צבאי תוך סימון המתיישבים כאויבים איננה מתקבלת על הדעת. אני קוראת לראש הממשלה להתערב בעניין באופן מיידי ולבטל את ההיערכות חסרת הפרופורציה הזאת".

גם בארגון זכויות האדם ביש"ע זועמים על המסמך. "מדובר במבצע צבאי נגד ציבור המתיישבים, שירמוס עד עפר את זכויות האדם הבסיסיות ביותר", אומרים בארגון. "ככל שהקפאת הבנייה נועדה לרצות את האמריקאים, יש להזכיר לממשלה שבארצות הברית לא היו נוקטים בצעדים כאלה כלפי אוכלוסיה אזרחית. אנו קוראים לממשלה להתעשת בטרם תאבד את זכותה להיקרא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, אמר בתגובה למסמך כי "התגלתה במערומיה תוכניתו השטנית של אהוד ברק למלחמה -פשוטו כמשמעו - כנגד ה"אחים", כלשונו של ראש הממשלה נתניהו, תוך גיוס סד"כ שלא מבייש מלחמה כוללת נגד האויב. כנראה שהשלום כבר פרץ ורק חלוצי יהודה ושומרון נותרו האויבים היחידים של מדינת ישראל. נמשיך להביע את מחאתנו הלגיטימית מחד, ונמשיך לבנות את ארצנו מאידך".

מועד מתיישבי יהודה נמסר בתגובה למסמך כי "בפקודה שערורייתית זו הגדירה ממשלת נתניהו את מתיישבי יהודה ושומרון כאויב. ערב מלחמה אפשרית מול אירן, סוריה, לבנון ועזה, בוחרת הממשלה ליצור קרע בעם ופגיעה חמורה בצה"ל. אין לצפות שנשתף פעולה עם המהלך השפל הזה".

עדכון ראשון: 06:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully