וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין יחרימו שטר עם דמותו של יצחק רבין

יהושע בריינר

18.12.2009 / 5:03

בימין ממשיכים לרדוף את זכרו של יצחק רבין: שני פעילי ימין ביקשו מבנק ישראל לא להנפיק שטר עליו תתנוסס דמותו של ראש הממשלה שנרצח שלדבריהם "גרם נזק בלתי הפיך" לישראל

פעילי ימין מתכוונים להחרים את השטר החדש המתוכנן להופיע עם דיוקנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין. כזכור, השבוע הודיע בנק ישראל כי בכוונתו להדפיס שטרות של 50 שקלים עם דיוקנו של רבין ולהחליפו בשטר הנוכחי עם דמותו של חתן פרס נובל אחר, ש"י עגנון. אלא שהיוזמה נתקלת בהתנגדות, ואתמול (חמישי) שיגרו פעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל מכתב לוועדת השטרות בבנק ישראל בבקשה "לעיין מחדש" בהחלטתם.

"דמותו של רבין היתה שנויה במחלוקת וציבור שלם סבור כי הוא גרם נזק בלתי ישוער למדינת ישראל", נכתב, "רבין חתם על הסכמי כניעה חסרי תקדים עם חבורת מחבלים רוצחים, והוא אף אחראי למסירת כמויות אדירות של כלי נשק שהביאו להפקרת דמם של המתיישבים. הטבעת דיוקנו של רבין על שטרות כסף מכניסה את הוויכוח הפוליטי לתוך בנק ישראל וקשה להבין מדוע בחרתם לנקוט בצעד שכזה כאשר יש אין ספור דמויות שאינם שנויות במחלוקת". השניים אף אומרים כי הדפסת השטר עלולה לפגוע בזכרו של רבין, שכן לדבריהם ישנה יוזמה בקרב הימין לחתום על הדיוקן שיוטבע בשטרות "פושעי אוסלו לדין".

"בשל כך", הם ממשיכים, "אנו נאלץ שלא להשתמש בשטר, להחרים אותו וכך יעשו רבים. "אשר על כן ולאור כל האמור לעיל אנו מציעים לכם לשקול מחדש את החלטתכם ולהוציא את הויכוח הפוליטי אל מחוץ למטבעות הכסף". בנוסף לדמותו של רבין, צפוי בנק ישראל להטביע שטרות נוספים בין היתר עם דמויותיהם של מנחם בגין וחוזה המדינה תיאודור הרצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully