וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני פעילי סביבה ישראלים נעצרו בדנמרק

אייל דץ

18.12.2009 / 0:58

אילי בן עמר וג'ואנה ג'ונס נעצרו ל-72 שעות לאחר שהפגינו בוועידת האקלים העולמית שבקופנהגן. מוקדם יותר נודע כי ארה"ב תעביר 100 מיליארד דולרים בשנה למאבק בשינויי האקלים

שני ישראלים פעילי ארגון 'גרינפיס' נעצרו אמש (חמישי) בדנמרק, שם נערכת ועידת האקלים העולמית. אילי בן עמר, בן 25, טיפס על הבניין שבין שדה התעופה לאולם הכנסים שבו נערכת הוועידה עם כרזה עליה נכתב "פוליטיקאים מדברים, מנהיגים עושים". ג'ואנה ג'ונס, ישראלית בת 22, נעצרה כשטיפסה על פנס רחוב מחוץ לארמון המלכה. השניים נעצרו ככל הנראה ל-72 שעות ומכשירי הטלפון הסלולריים שלהם נלקחו מהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הפעילים הישראלים מטפס על קיר אולם הכנסים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סבב נוסף של שיחות בין מנהיגים וראשי מדינות התקיים אתמול בוועידת האקלים בקופנהגן, בניסיון אחרון להגיע להסכמה על דרך המאבק המשותף של הקהילה הבינלאומית בהתחממות הגלובלית. עשרות מנהיגים עלו היום בזה אחר זה על הבמה באולם הכינוסים "בלה סנטר" בבירת דנמרק, ביניהם גם נשיא ישראל שמעון פרס ונשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד.

השרים להגנת הסביבה מכל רחבי העולם הבטיחו כי ינהלו דיונים אל תוך הלילה במטרה להגיע לטיוטת הסכם שתפרט את ההגבלות שיוטלו על פליטת גזי חממה. השיחות בקופנהגן, שהוקפאו למשך 24 שעות, חודשו לאחר שראש ממשלת דנמרק לארס לוקה רסמוסן חזר בו מכוונתו להציג פשרה משלו לבעיות בהן נתקלו בשיחות, לה התנגדו נציגי המדינות העניות.

מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, הודיעה כי ארצות הברית מוכנה להצטרף למדינות העשירות ולהעביר סכום של כ-100 מיליארד דולר בשנה עבור המדינות המתפתחות. סכום זה, יגוייס מדי שנה עד לשנת 2020, ויועבר למדינות המתפתחות בכדי לסייע להן להתמודד עם שינויי האקלים. "100 מיליארד דולר זה הרבה כסף וזה יכול להשפיע באופן ניכר", אמרה קלינטון בוועידת האקלים וקראה לכלול את כל המדינות המפותחות בעולם במאמצי הסיוע למדינות המתפתחות, ולפעול לצמצום פליטת גזי חממה במנגנון שיבטיח שקיפות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully