וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה בכנסת: חרם על מוצרים מבריטניה

פנחס וולף

17.12.2009 / 2:30

אחרי הוצאת צו מעצר בבריטניה נגד ציפי לבני וסימון מוצרים מההתנחלויות, חתמו 39 חברי כנסת על עצומה הקוראת לחרם על מוצרים בריטיים. ריבלין: "זו יוזמה נכונה וחשובה"

39 חברי כנסת מסיעות העבודה, קדימה, ליכוד, ישראל ביתנו, ש"ס, הבית היהודי, האיחוד הלאומי ויהדות התורה, חתמו אתמול (רביעי) על עצומה שיזמה חברת הכנסת רונית תירוש (קדימה), הקוראת לחרם על מוצרים המיוצרים בבריטניה. זאת, כתגובה להמלצת הממשל הבריטי לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות. ביוזמה תמך גם יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין שהגדירה כ"נכונה וחשובה". את העצומה תירוש מתכוונת לשלוח ליושב ראש הפרלמנט הבריטי.

בעצומה נכתב כי, "אנו מביעים שאט נפש מההחלטות שהתקבלו לאחרונה בבריטניה בנוגע לסימון מוצרים ישראלים הנמכרים בה, וחמור מכך – לסמן באופן שונה מוצרים יהודיים ופלסטיניים המיוצרים באותו השטח בדיוק. אנו קוראים לבריטניה לבטל לאלתר החלטה זאת המטילה צל על שיתוף הפעולה הכלכלי בין אזרחי המדינות.

סימון שונה למוצרים מההתנחלויות

"בהתאם לכך אנו ממליצים לציבור הישראלי לשקול מחדש את השימוש בשרותי החברות הפועלות ממדינות המקבלות החלטה שכזו כל עוד המלצות הממשלות שלהן בתוקף. אנו מקווים כי לא יהיה צורך בפעילות נוספת על מנת להמחיש את החומרה בה אנו רואים המלצה שמשמעותה דה פקטו עידוד חרם על מוצרים ישראלים".

ביום חמישי שעבר, משרד הסביבה, המזון והסופר הבריטי הוציא המלצה לרשתות המזון הפרטיות לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות בסימון שונה ממוצרים בייצור פלסטיני. זאת, בניגוד למצב שהיה קיים עד כה, בו היתה הפרדה בסימון בין מוצרים המיוצרים בשטחי ישראל לבין מוצרים המיוצרים ביו"ש, כאשר בהגדרה זו נכללו הן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות והן אלו המיוצרים בשטחים שברשות הפלסטינית.

"לא לטוס בקווי תעופה בריטיים"

בנוסף לעצומה, תירוש שיגרה מכתב לחשב הכללי במשרד האוצר שוקי אורן, בבקשה לא להכיר עוד בהוצאות נסיעה של אישי ציבור בחברת התעופה הבריטית "בריטיש איירויס". "האווירה שיוצרת הממשלה הבריטית מאפשרת אקלים מתאים להבשלת תהליכים אנטי ישראליים כדוגמת החרם האקדמי והתעמולה הפלסטינאית", כתבה תירוש. "אני מציעה כי נציגיה הרשמיים של המדינה יימנעו משימוש בקווי תעופה בריטיים כל עוד ממשלת בריטניה, על דעת עצמה, מתייחסת לישראל כאל שתי מדינות – אחת בתוך הקו הירוק ואחת מחוצה לו".

לדברי תירוש, "לפעמים נוצרים מצבים בהם פשוט אסור לשתוק. אני קוראת לציבור לא להתעלם מהאווירה העוינת המתמשכת מכיוון בריטניה. בהחלט לא נורא אם בזכות התגייסות ציבורית שכזו נזכה לעודד רכישת מוצרים כחול לבן, ואז יצא הפסדנו בשכרנו".

אחד מהחותמים על העצומה, ח"כ שלמה מולה (קדימה) אמר אמש כי הוא חתם על העצומה משום ש"הבריטים הגזימו. זוהי התערבות בוטה. אני איש שמאל, אבל אין הצדקה שמישהו יסכים להתערבות של מדינה אחרת בענייניה של ישראל. עמדתי בנושא המדיני ידועה, אך כל עוד השטחים בשליטת ישראל, מבחינתי כל מוצר שמיוצר בכל מקום הוא מוצר ישראלי לכל דבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully