וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "המפקדים יקבעו ולא הרבנים"

יהושע בריינר ורמי שני

16.12.2009 / 17:00

שר הביטחון התחייב בפני בני נוער להיאבק בגילויי הסרבנות בצבא. במקביל, סגן השר וילנאי ייפגש הערב עם הרב חיים דרוקמן, בניסיון למצוא פשרה שתחזיר את ישיבת הר ברכה לתוכנית ההסדר של צה"ל

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף)

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (רביעי) לקריאות לסרבנות בצה"ל והצהיר, כי "אני כשר הביטחון לא מתכוון לאפשר שום גרירה של הצבא לתוך הויכוח הפוליטי בישראל". ברק אמר את הדברים בטקס הדלקת נרות חנוכה בתום מסע של בוגרי כיתות י"ב של התנועה הקיבוצית ובני המושבים לקראת שירות בצה"ל, שהתקיים באנדרטת אוגדת הפלדה סמוך לקיבוץ כרם שלום.

שר הביטחון הוסיף כי "לא ניתן את ידינו לשום סוג של הפגנות פוליטיות בתוך צה"ל, של סרבנות. יחד אתכם ניאבק בהשתמטות. לא פוליטיקאים, לא רבנים ולא מרכזי משק ייתנו פקודות לחיילים אלא רק מפקדיהם בתוך צה"ל". בהתייחסו לסוגיית שליט אמר ברק: "אנו עושים כל מהלך אפשרי שגלעד יהיה איתנו ואני מקווה שזה יקרה במהרה בימינו".

בתוך כך, נפגשו הערב שר הביטחון, אהוד ברק, וסגן שר הביטחון, מתן וילנאי, עם יו"ר ועדת ישיבות ההסדר, הרב חיים דרוקמן, לבקשת הרב, והבהירו לו שוב כי ינותק ההסדר בין צה"ל לישיבת הר ברכה.

הרב דרוקמן הגיע לפגישה כדי להזים פרסומים בתקשורת מהבוקר, על פיהם בישיבת ועד ישיבות ההסדר שתיערך ביום א' הקרוב, יוצב אולטימטום לשר הביטחון. הרב דרוקמן אמר לשר ברק כי איגוד ישיבות ההסדר רואה בשירות בצה"ל את אחד מערכי היסוד בתפיסת עולמו והדבר אינו מותנה כלל. ברק אמר כי "צה"ל יהיה מחוץ לוויכוח הפוליטי ואין על כך שום פשרות. ההחלטה בעניין הפסקת ההסדר בין צה"ל לישיבה בהר ברכה שרירה וקיימת".

מדובר בניסיון המשמעותי הראשון להגיע לפשרה מאז הורה שר הביטחון אהוד ברק להוציא את ישיבת הר ברכה מההסדר עם צה"ל. בימים האחרונים ניסו מספר גורמים לתווך בין משרד הביטחון לבין ראשי הישיבות, כשבין היתר אף התבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב בנושא על ידי ח"כ זאב אלקין. במקביל, ניסו גורמים באיגוד ישיבות ההסדר לארגן פגישה בין ברק לבין הרבנים המובילים בציונות הדתית, אולם הפגישה הערב היא הראשונה היוצאת לפועל.

ביום ראשון הקרוב יכונסו ראשי הישיבות לדיון חירום בעניין הוצאת ישיבתו של הרב מלמד מההסכם בישיבתו של הרב דרוקמן במרכז שפירא, במסגרתו הם ידונו בהמשך צעדיהם. "אנחנו לא מאיימים על אף אחד ומאמינים שאפשר להגיע לפשרה בהידברות", אמר ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה הרב דוד סתיו, "אנו חושבים שאפשר ביושר ובהגינות להידבר, בעיקר כשלדעתנו הבעיה יסודה בקצר בתקשורת, ועל כן ככל שנידבר - כך נצליח לפתור את הסוגיה".

בתחילת השבוע תקף הרב מלמד, ראש ישיבת "הר ברכה", את שר הביטחון אהוד ברק במהלך שיעור בהלכות חנוכה שהתקיים בבית הכנסת 'אורות התורה' בבת ים. במהלך השיעור אמר הרב כי "ההלכה היהודית היא המצפון הקוקלטיבי שלנו, וענייני מצפון קודמים לפקודות. ההאשמות ששר הביטחון תופל על בני הישיבות ועליי באופן אישי הם עלילות דם, שאולי מקדמות את שר הביטחון פוליטית, אך הורסות את הצבא ואת לכידותינו ומפוררות את יסודות הדמוקרטיה במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully