וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו: "אובמה צריך לדרוש את חירותי"

גלעד גרוסמן

14.12.2009 / 11:16

מרגל האטום מרדכי ואנונו אמר בדיון בעתירתו בבג"ץ כי "כולם יודעים שלישראל יש נשק אטומי, אם אובמה רוצה עולם ללא נשק גרעיני הוא צריך לפעול למען חירותי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: ענת ברק)


"נשיא ארצות הברית ברק אובמה צריך לדרוש את חירותי כי הוא רוצה עולם ללא נשק גרעיני", כך אמר היום (שני) מרגל האטום מרדכי ואנונו לאחר דיון בעניינו בבג"ץ. ואנונו עתר באמצעות פרקליטיו, אביגדור פלדמן ומיכאל ספרד, כנגד עונש של שלושה חודשי עבודות שירות שהוטל עליו לאחר שהפר צווי אלוף שאוסרים עליו לדבר עם אזרחים זרים.

עורך הדין פלדמן טען בדיון שואנונו מסרב לבצע עבודות שירות במערב ירושלים מכיוון שהוא חושש להתנכלות ואלימות כלפיו וכי אין אפשרות לבצע עבודות שירות במזרח העיר מכיוון שלדבריו נמסר לו משירות המבחן שניתן לבצע עבודות שירות "רק במדינת ישראל".

הוא טען עוד שתקנות החירום שעל פיהם הוצא הצו כנגד ואנונו שייכות "לרובד הכי ארכיאולוגי בזמן ובמהות החיים שלנו עכשיו" מכיוון שהם הוצאו על ידי הנציב העליון הבריטי ב-1945ומאפשרות לאיש צבא להטיל הגבלות על אזרחים.

מרדכי ואנונו בבית המשפט דצמבר 2009. עומר מירון
"כולם יודעים שלישראל יש נשק אטומי" אמר ואנונו לאחר הדיון/עומר מירון

עוד טען עורך הדין פלדמן שאין טענות כלפי ואנונו כי פגע בביטחון המדינה ולמעשה הוא נענש רק מכיוון שדיבר עם תושב זר דבר אשר מנוגד לחיים במדינה דמוקרטית.

נציג המדינה בדיון עורך הדין דן אלדד אמר שההגבלות על ואנונו נועדו לשמש כ"נורה אדומה" כדי לאפשר למדינה לעקוב אחריו ולמנוע ממנו לחשוף סודות שידועים לו. הוא הוסיף שבכל המקרים שבהם הועמד ואנונו לדין זה היה עקב שיחותיו עם זרים לגבי נושאים שיש בהם סכנה לביטחון המדינה וכי אין מניעה שואנונו יבצע עבודות שירות במקומות שונים בירושלים ובמזרח העיר.

לאחר הדיון אמר ואנונו כי "אין לי חופש דיבור ואין לי חופש תנועה. אני רוצה חופש עכשיו. מספיק עם הבלה בלה בלה. כולם יודעים שלישראל יש נשק אטומי". הוא הציג לעיתונאים מכתב ששלח לוועדת פרס הנובל לשלום בה ביקש להסיר את שמו מרשימת המועמדים לפרס ולא להציע את מועמדותו בעתיד מכיוון שהוא אינו מעוניין להימצא ברשימה שכוללת את שמעון פרס, שלדבריו הוא אבי תוכנית הגרעין הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully