וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מלמד: "לא אכנע לעריצות ברק"

14.12.2009 / 9:14

ראש ישיבת הר ברכה, הרב אליעזר מלמד, ממשיך בסירובו לגנות את הסרבנות. "לדעת רבים מבני הציבור הדתי והימני זוהי מחאה חשובה ומכובדת". פעילי ימין מתכננים לשכנע תלמידי ישיבות לדחות את מועד הגיוס עד שתוחזר ישיבת הר ברכה להסדר

הרב אליעזר מלמד ראש ישיבת הר ברכה, שהוסרה ממסגרת ישיבות ההסדר, הגיב היום (שני) במכתב שפורסם בערוץ 7. בתגובתו כותב מלמד כי "אף שידעתי שבעקבות גסותו של שר הביטחון, הדברים יכולים להגיע להפסקת ההסדר עם ישיבת הר ברכה, עם כל המשמעויות הקשות הכרוכות בזה, הייתי מחויב לשמור על העקרון של עמדה עצמאית ולא להיכנע לעריצותו. ולכן גם לא הסכמתי לבוא 'לשימוע' או 'זימון' תחת אולטימטום, ביטויים שאינם מכובדים כלפי מי שזכאי ומחויב לחירות מחשבה וביטוי".

הרב מלמד הוסיף כי "לדעת רבים מבני הציבור הדתי והימני זוהי מחאה חשובה ומכובדת, וכבוד הוא להיות נמנה על התומכים בחיילים כאלה". הרב מלמד מקבל תמיכה מרבנים נוספים בישיבות ההסדר. "היום כולנו צריכים להגיד בבירור - כולנו ישיבת הר ברכה, לא ניתן לפגוע בישיבה וברב מלמד", כך אמר הבוקר ראש ישיבת ההסדר בקריית ארבע הרב אליעזר ולדמן.

שר הביטחון, אהוד ברק, היום באוגדת איו"ש, 1.12.09. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
הורה להסיר את ישיבת הר ברכה ממסגת ישיבות ההסדר. שר הביטחון אהוד ברק/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

בשיחה עם וואלה! חדשות תקף ולדמן את החלטת שר הביטחון ורמז לאפשרות כי הישיבות יחזירו באותו המטבע וישקלו לבטל מאידך את ההסדר מול הצבא. "אין לשר הביטחון שום זכות לפגוע ביחסים שבין הישיבות לצה"ל באופן חד צדדי. אנחנו לא ניתן להרשות לפגוע באחת מהישיבות ואנחנו נמשיך לעמוד על העצמאות החינוכית והתורנית של ראשי ישיבות ההסדר. דבר אחד ברור, אנחנו נאבק ביחד זה עם זה. התייחסו אליו כמו אל עבריין כשהזמינו אותו ל'שימוע'. מה זה שימוע, האם הוא עשה דבר פלילי? המהלך של שר הביטחון היה מיותר לגמרי ואנו נקבע את צעדינו הבאים בישיבת חירום".

בתוך כך מתכננים פעילים מרכזיים בתנועת 'חזית יהודית' לעבור בין ישיבות ההסדר ולשכנע את התלמידים שלא להתגייס לצבא עד אשר תוחזר ישיבת הר ברכה להסדר עם צה"ל. על פי היוזמה, הנתמכת על ידי מספר רבנים מהימין, יעברו הפעילים בישיבות וישכנעו את התלמידים 'להקפיא את ההסדר', כלומר, להודיע לצה"ל כי הם מבקשים לדחות את מועד גיוסם זאת עד שמשרד הביטחון והצבא ישובו לגייס את תלמידי ישיבת הר ברכה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
איתמר בן גביר פעיל הימין הקיצוני עם המשטרה לפני הדיון בעניין בית"ר ירושלים. שרון בוקוב
"אנו פונים לנתניהו אל תקרע את העם כי מי שתפסיד זו מדינת ישראל" אמר פעיל הימין איתמר בן גביר/שרון בוקוב

"לצה"ל יש הרבה יותר מה להפסיד מאשר לתמידי ישיבות ההסדר", אומר פעיל הימין איתמר בן גביר, "ביבי וברק מאיים על התלמידים באקדח ריק ולעומת זאת אם תלמידי ההסדר יענו ליוזמה, המשמעות היא נזק חמור לצבא. אנו פונים לנתניהו אל תקרע את העם כי מי שתפסיד זו מדינת ישראל".

בתוך כך, קצינים בכירים בצה"ל מברכים את ההחלטה לבטל את ההסדר מול ישיבת הר ברכה: "במשך שנים אנחנו מתריעים על ההסדר מול הישיבה של מלמד", אומר קצין בכיר, "למה חיכו כל כך הרבה זמן? כבר היו לנו מספר מקרים בעבר שחיילים סירבו להקשיב למפקד ואמרו שהם קודם כל צריכים לדבר עם הרב מלמד. בפועל קיבלנו חיילים שלו ביחידות ולא חיילים שמקשיבים למפקד. חייל צריך לדעת שהוא בצבא ועכשיו הוא מקשיב רק למפקד, ולרב מלמד הוא יכול להקשיב בשיעורים. התרענו על הרב מלמד כבר מספר פעמים. יש כאן רק סמכות אחת והיא שייכת למפקדים, לא לרבנים למיניהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully