וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בימין מזהירים: החלטת ברק תוביל לקרע בעם

13.12.2009 / 22:20

מתנחלים וחברי כנסת מהימין תקפו את החלטת ברק להוציא את ישיבת הר ברכה מישיבות ההסדר. "זהו שר שמצפצף על החוק". ח"כ יעקב כץ: "מאז אנטיוכוס והורדוס לא נגזרו גזרות שכאלו"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

תגובות סוערות בימין להחלטתו חסרת התקדים של שר הביטחון אהוד ברק אמש (ראשון), להוציא את ישיבת הר ברכה, ממסגרת ישיבות ההסדר, בעקבות סירובו של הרב אליעזר מלמד להיפגש עם שר הביטחון. איגוד ישיבות ההסדר הודיע כי הוא מצר על החלטתו של שר הביטחון: "ההחלטה התקבלה בניגוד לעמדת הנהלת איגוד הישיבות, שהביע את עמדתו בפני שר הביטחון בפגישתם בשבוע שעבר. ההחלטה מהווה פגיעה בישיבה הזכאית להנות מחופש אקדמי ותורני. ראשי הישיבות יתכנסו בימים הקרובים לדיון חירום על מנת להביא לשינוי ההחלטה ולהחזיר את מצב לקדמותו".

תמונות שר הביטחון, אהוד ברק, בביקור השבוע בתרגיל חטיבתי של חטיבת הצנחנים, יחד עם ס' הרמטכ"ל, האלוף בני גנץ.. תקשורת שר הבטחון, משרד הביטחון
"מעשה אנטי דמוקרטי" ברק/משרד הביטחון, תקשורת שר הבטחון

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כץ אמר כי "תחת שלטון נתניהו ושר ביטחונו נגזרות גזרות איומות על קודשי ישראל: הקפאת העם והארץ וכעת גם ניסיון כיבוי מאור התורה. מאז אנטיוכוס והורדוס לא נגזרו גזרות שכאלו על העם היהודי. כמו בחנוכה אז מחקו את זהותם היהודית יהודים מתיוונים כן גם ממשלת נתניהו מבקשת לאמץ את תרבות הגויים. חרפה היא לנו וגדול חילול השם על כך שבממשלתו תומכים אנשי תורה".

ח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר כי "ברק בדרכו הכוחנית פוגע בביטחון מדינת ישראל. ביטול ההסדר עם גיבורי 'הר ברכה' היא פעולה דורסנית לניפוח האגו של פוליטיקאי בתום דרכו. מי שייפגע הם צה"ל ומדינת ישראל".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "ברק, לצרכיו הפוליטיים קצרי הטווח, לא בוחל בפגיעה ישירה בצה"ל. שר הביטחון ברק לא היה מעלה על דעתו להזמין לשימוע את נשיא אוניברסיטה או מכללה משום שאחד המרצים הטיף לסרבנות - אבל יו"ר מפלגת העבודה ברק לא מהסס כלל כשהוא מזמין רב לשימוע, ומחליט להוציא את הישיבה מההסדר כאשר הרב מסרב לשחק בתפקיד הטירון המטורטר. מה שמהווה חופש אקדמי לגיטימי באוניברסיטה חייב להיות מותר גם בישיבות ובמכינות קדם צבאיות, ויש לקוות כי ועד ראשי ישיבות ההסדר יודיע לברק כי אם הר ברכה לא בהסדר, אין הסדר."

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הציבור ישכח את ברק - והרב מלמד ימשיך לחנך". הרב מנדל/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר מפלגת הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ אמר כי חוסר ההידברות בין שר הביטחון ברק לראש הישיבה הרב אליעזר מלמד, עלול להמיט אסון. "אשוחח עם השר ברק ואנסה לשנות את החלטתו, ההופכת את הרב מלמד לקדוש מעונה ומעניקה פרס דווקא לתומכים בתופעה המסוכנת של הסרבנות".

מוועדי המתיישבים בבנימין ובשומרון נמסר כי "החלטתו השחצנית של ברק לסגור את הר ברכה יוצרת קרע מיותר בעם, ותפגע אך ורק ובצה"ל. ברק, באטימותו האופיינית, מאיץ את הנתק בין צה"ל לבין המתיישבים היהודים, המוציאים מקרבם את מיטב הלוחמים. אנו קוראים לכל ישיבות ההסדר לעמוד מאחורי הרב מלמד ולהוקיע את התנהגות ברק".

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, שישיבת הר ברכה נמצאת בשטחה, אמר כי "בעוד ברק מתחנף ל"מילייה" החברתי של אוניברסיטאות שהמרצים שבהן מסיתים כנגד קיומה של מדינת ישראל, הוא דווקא מתאנה ורודף אחר מוסד חינוכי מהשורה הראשונה, שהוציא מתוכו כבר מאות קצינים קרביים. זוהי החלטה צבועה. הרב מלמד הינו אחד מגדולי אנשי החינוך המשפיעים ביותר בדורנו. אני בטוח שהרבה זמן אחרי שהציבור ישכח את השם אהוד ברק, הרב מלמד ימשיך לחנך מאות אלפי תלמידים".

הפורום המשפטי למען ארץ ישראל מסר כי "הפגיעה בישיבת הר ברכה היא מעשה אנטי דמוקרטי של שר שמצפצף על החוק כשזה נוגע לעצמו - ומחמיר כשמדובר ביריבים פוליטיים. זהו שימוש לרעה בסמכות, ואסור לברק לעשות שימוש בסמכות כדי לכפות עמדות פוליטיות על רבנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully