וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפת העדיפות אושרה: תכלול התנחלויות מבודדות

הממשלה אישרה את מפת אזורי העדיפות הלאומית, הכוללת 90 התנחלויות. 21 שרים הצביעו בעדה, בעוד חמשת שרי העבודה התנגדו. ברק: "אסור להעניק פרס להתנחלויות קיצוניות"

מערכת וואלה!

הממשלה אישרה בצהרים (ראשון) את מפת אזורי העדיפות הלאומית, מבלי שנערך בה שינוי כלשהו. 21 שרים הצביעו בעד המפה, וחמשת השרים מטעם מפלגת העבודה הצביעו נגדה. זאת משום שהמפה כוללת גם כתשעים התנחלויות, בהן התנחלויות מבודדות ממזרח לגדר ההפרדה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר הישיבה כי "תעדפנו שניים מתוך שבעה מיליון אזרחים. אנו מתכוונים לגזור את עתיד היישובים ביהודה ובשומרון בהסדר קבע".

במהלך ישיבת הממשלה אמר ברק, כי "עדיפות מפלגת העבודה היא לגליל, לנגב וליישובי הפריפריה. נקודה". לדברי ברק, "תושבי ההתנחלויות המבודדות מיוצגים במפת העדיפות הרבה מעבר למשקלם באוכלוסייה. צה"ל מבטיח את ביטחונם של ישראלים בכל מקום וימשיך לעשות זאת בכל מצב, גם בעתיד. אך ישנם מספר יישובים קטנים שבאופן עקבי מהווים מקור לפעילות קיצונית הפוגעת במרקם החיים ביהודה ושומרון. למשל, באירועים כגון האירוע החמור במסגד ביום שישי".

ברק אמר כי אינו חושב שיש להעניק להם פרס בצורת הכללתם במפת העדיפות הלאומית. "מצב הביטחון באיו"ש טוב היום לאין ערוך לעומת השנים האחרונות", אמר ברק. ברק הודיע כי אם ההצבעה תתקיים היום, שרי העבודה יתנגדו.

אהוד ברק ובנימין נתניהו בסקירה בנושא ספינת הנשק  נובמבר 2009. אורי לנץ
"אני עומד על כך שאשקלון תישאר במפת העדיפות הלאומית, משום שרק לאחרונה היא עמדה בפני מבחנים ביטחוניים לא קלים". ברק ונתניהו/אורי לנץ

בסופו של דבר, דרישתם של יו"ר ש"ס השר אלי ישי ויו"ר הבית היהודי השר דניאל הרשקוביץ לכלול את ישובי המפונים במפת העדיפויות, נענתה בחיוב ולאור זאת הצביעו שרי ש"ס בעד. יו"ר ועדת השרים לסיוע למפוני גוש קטיף, השר הרשקוביץ, בירך על החלטת הממשלה ואמר כי "זו החלטה מוסרית מתבקשת, אשר עולה בקנה אחד עם פעולות הממשלה לשיקום עקורי גוש קטיף".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "הממשלה רוצה לתת מענה למי שנושא יום-יום בנטל הכלכלי והביטחוני". נתניהו הוסיף כי הנושא יעלה היום לדיון, אך לא מסר את המועד בו צפויה להתקבל החלטה בנושא.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני, מתחה במהלך סוף השבוע ביקורת על מפת אזורי העדיפויות החדשה. לבני אמרה בכנס שנערך בתל אביב כי "ההחלטה אתמול היא לא מפה של סדר עדיפויות לאומיות אלא מפה של סדר עדיפויות פוליטי. הממשלה שרויה בעיוורון מדיני. מדובר במקומות שכל שר בממשלה יודע שלא יהיו בתוך גבולותיה של ישראל בהסדר עתידי". לבני הוסיפה כי "משמעותה של ההחלטה היא שרוקנו לחלוטין מתוכן את המושג שתי מדינות לשני עמים. יותר משזה עניין תקציבי, זה סדר עדיפויות פוליטי שאין בינו לבין סדר העדיפויות הלאומי דבר וחצי דבר".

חבר הכנסת אופיר פינס מהעבודה אמר כי נתניהו "מצפצף על מפלגת העבודה. הגיעה העת להפסיק לשחק בנדמה לי. ראש הממשלה לא הסכים אפילו לדחות את ההצבעה. אין משמעות להצבעת הנגד של שרי העבודה בממשלה בה היא נמצאת במיעוט מבוטל. בשלב זה העבודה לא משמשת אפילו עלה תאנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully