וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז ההקפאה - עלייה בתקיפות של פלסטינים

"הכרזת מלחמה בארץ ישראל" - כך הגדירו גורמים בקרב המתנחלים את ההכרזה על תכנית ההקפאה. מאז שחולקו צווי הבנייה ביו"ש התרבו ההתנכלויות לפלסטינים, שהגיעו לשיאן הבוקר בהצתת המסגד בצפון השומרון

מאז הכריזה הממשלה על הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון בסוף חודש נובמבר, הגבירו מתנחלי האזור את ההתנכלויות שלהם לפלסטינים באזור. הבוקר (שישי) הציתו מתנחלים מסגד בכפר יאסוף שליד סלפית בצפון הגדה, וריססו דברי נאצה במקום. בין היתר נכתב שם: "נשרוף אתכם כולכם" ו"היכונו לתג מחיר. ד"ש מאפי".

אתמול דיווחו כלי תקשורת פלסטינים כי מתנחלים חמושים מההתנחלות יצהר תקפו בתי פלסטינים מהכפר עסירה אל-קבלייה, הסמוך להתנחלות. על פי הדיווח, המתנחלים היו חמושים בכלי נשק והם כיתרו שני בתים השייכים לתושבים ג'מאל יוסוף ואחמד דאוד. על פי עדי ראייה במקום, המתנחלים התעמתו עם תושבי הכפר אולם לא היו נפגעים. מצה"ל נמסר כי לא ידוע לו על אירוע כזה.

לפני מספר ימים דיווחו מקורות פלסטינים כי מתנחלים מיצהר תקפו את הכפר בורין הסמוך. "הכפרים הפלסטינים בקרבת יצהר סובלים מהתנכלות יומיומית של מתנחלי יצהר", הוסיפו. הפלסטינים טענו כי לאחרונה הופץ מסמך בקרב ההתנחלויות בצפון הגדה המערבית, הקורא להתנכל לפלסטינים ולסגור את הכבישים המחברים בין הערים הפלסטיניות.

ביום רביעי יידו נערים יהודים אבנים לעבר נהג אוטובוס ערבי ברמת שלמה בירושלים. הנערים רגמו באבנים את האוטובוס עד שנעצר, והתיזו גז מדמיע לעבר הנהג . כוחות משטרה שהוזעקו למקום עצרו קטין בן 16 החשוד במעשה, ובמשטרה העריכו שצפויים מעצרים נוספים.

בשבוע שעבר דיווחו מקורות פלסטינים כי קבוצת מתנחלים עקרה ושרפה כ-50 עצי זית באדמות הכפר אום סלמונה בסמוך לבית לחם. מושל בית לחם, עבד אל-פתאח חמאיל, מסר לכלי התקשורת כי המעשה "הברברי" הזה "בא כחלק מהפעולות הישראליות שמטרתן להשתלט על האדמות הפלסטיניות ולגרש את בעליהן". חמאיל הבטיח להציב גדרות תיל שיגנו על האדמות מסביב לבית לחם.

לפני שבועיים יידו מתנחלים אבנים לעבר כלי רכב פלסטינים סמוך למחסום חווארה. לא היו נפגעים בקרב נוסעי הרכב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully