וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגין: "הבנייה בהתנחלויות נמשכת ותימשך"

השר בני בגין, החבר גם בצוות לבדיקת יישום הגבלות הבנייה בהתנחלויות, הבהיר בנאום שנשא בתל אביב כי "עד סוף ההקפאה יחיו ביו"ש למעלה מעשרת אלפים תושבים חדשים". לבני: "הממשלה רוקנה מתוכן את המושג שתי מדינות לשני עמים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: עידן גוראל)

"הבנייה נמשכת ותימשך גם בעשרת החודשים הקרובים. בסוף עשרת החודשים הללו יהיו בשומרון ויהודה עוד רבבה ומעלה, שיתווספו ל-300 אלף הקיימים", כך אמר היום (חמישי) השר בני בגין, החבר בצוות לבדיקת יישום הגבלות הבנייה בהתנחלויות יחד עם שר הביטחון אהוד ברק. בגין, שנשא דברים בוועידת צעירי ישראל, שנערכה בתל אביב מטעם יוזמת ז'נבה אמר כי הממשלה לא החליטה על הקפאת בנייה במובנה השגור.

בני בגין ועידת הליכוד. ניר לנדאו, ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"איננו מתכוונים להקפיא את החיים ביהודה ושומרון, לא התכוונו לכך". בגין/ניר לנדאו, מערכת וואלה!, ניר לנדאו

בגין הוסיף כי "אנו עוסקים כיום בהבהרת התנאים, איננו מתכוונים להקפיא את החיים ביהודה ושומרון, לא התכוונו לכך". השר ציין כי "אנחנו לא מבחינים בין היישובים המבודדים לאלה הנחשבים בתחומי ההסכמה. לו הסכמנו לאבחנה הזו, היינו קובעים את גבולות המדינה לפני שהחל משא ומתן".

טרם נאומו של בגין, נאמה באירוע גם יו"ר האופוזיציה, ח"כ ציפי לבני. לבני מתחה ביקורת על מפת אזורי העדיפויות החדשה שהציג ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "ההחלטה אתמול היא לא מפה של סדר עדיפויות לאומיות אלא מפה של סדר עדיפויות פוליטי. הממשלה שרויה בעיוורון מדיני. מדובר במקומות שכל שר בממשלה יודע שלא יהיו בתוך גבולותיה של ישראל בהסדר עתידי".

לבני הוסיפה כי "משמעותה של ההחלטה היא שרוקנו לחלוטין מתוכן את המושג שתי מדינות לשני עמים. יותר משזה עניין תקציבי, זה סדר עדיפויות פוליטי שאין בינו לבין סדר העדיפויות הלאומי דבר וחצי דבר". לבני התייחסה גם להצעת החוק על משאל העם בנוגע להחזרת שטחים ואמרה כי "משאל העם היחיד זה הבחירות. הציבור צריך לדעת שהנהגה מיישמת את מה שהבטיחה לפני הבחירות גם לאחריהן, הנהגה שאינה מורידה מעל כתפיה את האחריות ומעבירה אותה לעם. משאל עם משמעותו חוסר נכונות של הממשלה לקבל אחריות והכרעות. זהו מכשול בדרך להסדר".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כנס ייצוב שיטת הממשל והמערכת הפוליטית בישראל, אוניברסיטת תל אביב נובמבר 2009. אורי לנץ
"משאל עם משמעותו חוסר נכונות של הממשלה לקבל אחריות והכרעות". לבני/אורי לנץ

יו"ר האופוזיציה התייחסה גם להקפאת הבנייה בהתנחלויות ואמרה כי "הבהרתי שכאופוזיציה נתמוך בכל צעד שיכול לקדם הסדר מדיני. כאשר ראש הממשלה החליט על ההקפאה – קדימה לא הצטרפה להצעת האי אמון שהוגשה בכנסת. אבל הכרזתו של ראש הממשלה אינה מספיקה, במיוחד כאשר מייד אחר כך הוא פונה למתיישבים כולם, ללא ההבחנה המתבקשת בין תושבי הגושים לתושבי ההתנחלויות המבודדות, ואומר להם שמדובר רק על משהו זמני והכל ישוב להיות כפי שהיה". לבני ציינה כי "מי שלא עושה את ההבחנה בין מגרון לגוש-עציון: יביא לאי-לגיטימציה גם כלפי גושי ההתיישבות. מי שמנסה לשחק במילים לא יגיע לשומקום".

בתוך התברר היום כי ההחלטה על הקפאת הבנייה בשטחים התקבלה בקבינט המדיני מבלי שהתנהל בנושא דיון ציבורי בשל "רגישות מדינית" וחשש מפני ניסיון של קביעת עובדות בשטח לפני כניסת הצו לתוקף. הפרטים הללו עלו מתגובת המדינה שנמסרה לבג"ץ בנוגע לעתירה שהגישו רשויות בשטחים נגד ההקפאה.

בפרקליטות הסבירו שהצו נכנס לתוקף באופן מיידי כדי למנוע "תנופת בנייה מאסיבית שתכליתה 'ליצור עובדות בשטח'", מצב שלטענת המדינה היה מבטל את יעילות ההקפאה המתוכננת ואף עלול לגרום לנזק מדיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully