וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתח משפט טייטל: סירב לעמוד בפני השופטים

גלעד גרוסמן

9.12.2009 / 13:50

משפטו של "המחבל היהודי", המואשם בשורה של מעשי אלימות, נפתח היום ונדחה בחודש. טייטל סירב לבקשת השופטים לעמוד לצורך הקראת כתב האישום נגדו והצהיר בכניסה לאולם: "השם הוא המלך"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

משפטו של יעקב (ג'ק) טייטל, שהוכתר בכינוי "המחבל היהודי", נפתח בצהרים (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. טייטל סירב לבקשת השופטים לעמוד לצורך הקראת כתב האישום בפניו, ולאחר הקראתו אמר פרקליטו שאול עזרא כי מרשו מבין אותו. המשך המשפט נדחה ל-11 בינואר, אז ימסור טייטל את תגובתו לכתב האישום. בכניסה לאולם בית המשפט סימן טייטל את האות V באמצעות אצבעותיו, והצהיר: "השם הוא המלך, השם הוא המלך".

הארכת מעצר יעקב טייטל. מגד גוזני
"מעשיו היו פשע שנאה כמו כל פעולת טרור". טייטל/מגד גוזני

לפני תחילת המשפט אמרה לאה אורטיז, אמו של עמי אורטיז שנפגע ממטען שהניח יעקב טייטל, כי "זו הפעם ראשונה שאנחנו רואים אותו. לא קל להסתכל בעיניים של מי שניסה להרוג את כל המשפחה שלך". לדבריה, "הגיע היום שבו אנחנו צריכים לעמוד מולו, שיידע שהוא נכשל, שאנחנו בחיים, שעמי בחיים", אמרה. האב דוד אורטיז הוסיף שהוא מקווה כי טייטל יקבל עונש ממושך, שיהווה דוגמה לכל מי שחושב שהוא יכול לבצע מעשים כאלה.

לפי כתב האישום, המכיל 14 סעיפים, משנת 1997 ועד למעצרו השנה ביצע טייטל שורה של מעשי אלימות וטרור חמורים, ואף הסית לאלימות וטרור נגד קבוצות בקרב האוכלוסייה בישראל ובשטחים וכנגד המשטרה. בין היתר מפורט כיצד רצח את נהג המונית הפלסטיני, סמיר אכרם בלביסי, ביוני 1997 וכן רועה צאן פלסטיני מספר חודשים לאחר מכן. בנוסף, הוא הטמין מטען חבלה בביתו של פרופסור זאב שטרנהל בספטמבר 2008, וכן מטען חבלה באריאל במרץ 2008, ממנו נפצע באורח קשה מאוד נער בן 15.

עו"ד שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים, התובע במשפט, אמר אז כי מדובר בכתב אישום יוצא דופן "גם מבחינת היקף העבירות וחומרתן. ובעיקר אינו שגרתי בגלל השנאה שהפגין כלפי יחידים וקבוצות שאורח חייהם שונה משלו". פרקליטם של משפחות אורטיז ובלביסי, עו"ד יוסי גרייבר, אמר כי "הוא מצפה מהמדינה להכיר במשפחות כנפגעות פעולות טרור מכיוון שמעשיו של טייטל הם פשע שנאה כמו כל פעולת טרור אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully