וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההערכה: התאונה בשייטת - בשל כשל טכני

8.12.2009 / 17:49

בעקבות מותו של לוחם השייטת גל אזולאי בתאונה, הורה מפקד חיל הים על חזרה חלקית לוחמי החיל לאימוני צלילה. בתוך כך, גוברת ההערכה כי כשל טכני גרם לאסון, אך כל האפשרויות נבדקות

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: לירז ליבנה)

יממה וחצי לאחר מותו של לוחם שייטת 13 סמל ראשון גל אזולאי, הורה היום (שלישי) מפקד חיל הים האלוף אליעזר (צ'ייני) מרום על חזרה חלקית בלבד לאימוני הצלילה של לוחמי החיל. יחד עם זאת הצלילות במתאר בו התאמן אזולאי לפני מותו, צלילות קרביות, עדיין לא יחזרו להתקיים. עדיין לא נמסר מה גרם למותו של סמל ראשון אזולאי, אך עם זאת גוברת ההערכה כי כשל טכני הוביל למקרה הטרגי. גורם צבאי בחיל הים מדגיש כי כל האפשרויות נבדקות וכי עדיין לא נשללה האפשרות שהמוות נגרם כתוצאה מבעיה רפואית של החייל.

מוקדם יותר היום הובא גל למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין בזכרון יעקב. בהלוויה ספד לו אביו רפי: "קראת תיגר על החיים, על הנפש ועל הגוף. כל תחום לקחת אותו עד הסוף, עד שהים לקח אותך. עכשיו רע לי והדבר היחיד שיכול לנחם אותי זה להסתכל על החיוך שלך ובזה אני מוצא נחמה. אנחנו נשוב ונתראה. אני אוהב אותך גל".

מפקד השייטת, אלוף משנה ד', ספד לגל: "חווית את החיים בלגימות גדולות וידעת להינות מכל רגע. עמדת באתגרים הקשים ביותר אותם מציב מסלול ההכשרה המפרך הזה, אהבתך לים עזרה לך מאוד. הוקרת אותו, הרגשת בנוח בתוכו. זה אך טבעי שהפכת לצולל מהמובילים בצוות. הים שכה אהבת לקח אותך מאיתנו והשאיר את כולנו כואבים ואבלים".

סמל ראשון גל אזולאי. דובר צה"ל
גובר החשש כי כשל טכני במערכת הצלילה הוא שגרם למותו. גל אזולאי/דובר צה"ל

חבר ליחידה של גל אמר: "כולנו ידענו שאת אזולאי לא צריך לשפר או לשפץ אלא רק להגיד תודה על מה שהוא בשבילנו. לדעת שכזה הוא יישאר ולתהות מה לעזאזל היינו עושים בלעדיו".

חיל הים יחזור לערוך אימונים של צלילות רגילות המכונות צלילות אוויר והדומות לצלילות אזרחיות. "איננו יכולים לשלול שום אפשרות", אומר הגורם הצבאי "וייקח כמה ימים עד שיתקבלו תוצאות בדיקות אמצעי הצלילה בהם השתמש אזולאי וכן תוצאות סופיות מנתחית הגופה". בימים אלה בודקים במכון לרפואה ימית את ציוד הצלילה של החייל ובמקביל נמשכת עבודת ועדת החקירה. היום בצהריים הובא למנוחות סמל ראשון אזולאי בבית העלמין בזכרון יעקב.

לוחם שייטת 13, סמל ראשון גל אזולאי בן 19 מזכרון יעקב, נהרג אתמול בתאונת צלילה בבסיס חיל הים באשדוד. בן זוגו לצלילה של סמל אזולאי זיהה סימני מצוקה ומשה אותו מהמים. הלוחם היה בשלב מתקדם במסלול הכשרה ביחידה והיה ארבעה חודשים לפני סיום מסלול ההכשרה בשייטת.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully