וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה תאכוף את מרותה על אזרחיה"

יהושע בריינר ופנחס וולף

7.12.2009 / 15:08

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי "אנו נתחשב בתנאים בשטח, אבל נדאג שהמדינה אכן תאכוף את מרותה על אזרחיה. בכוונתנו למצות כל דרך לחדש את המו"מ בדרך להגיע להסדר". מוקדם יותר מנעו מתנחלים את כניסתם של פקחי המנהל האזרחי להתנחלויות רבבה ומעלה לבונה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: גדעון צנטנר, ערוץ הכנסת וועד מתיישבי השומרון, עריכת וידיאו: לירז ליבנה. קריינות: אילן שניג)


"הצווים והחלטות הממשלה צריכים להיאכף והם ייאכפו", כך אמר היום (שני) שר הביטחון אהוד ברק בפתח ישיבת סיעת העבודה. "כמובן שזה יעשה בצורה שהיא קשובה לדקויות של המציאות בשטח אבל נדאג שהמדינה אכן תאכוף את מרותה על אזרחיה. אנחנו בשבוע השני מהחלטת הממשלה להשעות את הבנייה לעשרה חודשים. הממשלה קיבלה החלטה חד צדדית במטרה להבטיח שהדלת אינה נסגרת על חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. זה נעשה משום שאנחנו מתכוונים למצות כל דרך לחדש את המשא ומתן וכדי להניע הסדר שמטרתו להגיע לסיום הסכסוך. המטרה עוד רחוקה וצריכה לעבור דרך משא ומתן".

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני (קדימה) תקפה את הקפאת הבנייה שלדבריה היא כוללנית כש"הממשלה מכניסה באותו דיבור גם את גוש עציון וגם את מגרון", דבר שפוגע לטענתה באינטרס הישראלי לשמור בהסדר קבע עתידי על גושי ההתיישבות. בוועדת החוץ והביטחון פנתה יו"ר האופוזיציה לנתניהו ואמרה לו: "כשאתה אומר זאת (את ההקפאה – פ"ו) גם לתושבי גוש עציון וגם לתושבי מאחזים לא חוקיים, אתה יוצר סימטריה לא נכונה שתפגע ביכולת של ישראל לשמור על הגושים בהסדר הקבע. צריך לומר את האמת למתיישבים שאינם בגושים וסביב זה לייצר הסכמה ישראלית רחבה. רוב הציבור יודע את האמת אבל ההנהגה חוששת".

לבני הוסיפה כי "חשוב לומר שקדימה תהיה שותפה בכל תהליך של אכיפת ההחלטה. קדימה היא מפלגה שתשמור על אכיפת החוק כלפי כל החלטה שהתקבלה על ידי הממשלה. אנו מדינת חוק והמסר הזה צריך להיות מאוד ברור. מאוד חשוב להעביר המסר על רקע הקריאות לסרבנות – בין אם סרבנות פקודה או סרבנות משירות – לא משנה אם הקריאות באות מימין או משמאל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מונעים כניסת הפקחים ליישוב"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדברים הללו נאמרים על רקע עימותים שארעו גם היום בין מתנחלים לפקחי המנהל האזרחי ולכוחות הביטחון במספר התנחלויות, על רקע חלוקת צווי הקפאת עבודה. כוחות הביטחון דיווחו כי במעלה לבונה מיידים אזרחים אבנים לכיוונם, טענה שהמתנחלים הכחישו. במקביל הונחה מכולת אשפה במטרה למנוע את כניסתם ליישוב. ברבבה חסמו התושבים את כניסת הפקחים ואחד מרכזי הביטחון אף קרע את צו הקפאה מול פניו של נציג המנהל האזרחי. לטענת המתנחלים, כוחות יס"מ מפעילים כוח רב ואלימות כנגד המתיישבים. לדברי המתנחלים הם אינם נוקטים באלימות אלא רק חוסמים את הכניסה ליישובים.

זהו יום נוסף של עימותים לאחר שאתמול בבוקר פרצו עימותים בהתנחלות קדומים בין כוחות הביטחון למתנחלים. המתנחלים חסמו את יציאת הכוחות מהיישוב. כוחות של משטרה ומשמר הגבול פינו בכוח מספר מתנחלים, חלקם תלמידות אולפנה, שחסמו את הכביש. נערה אחת נעצרה ואחרת נפצעה ונזקקה לטיפול רפואי. במקביל, יודו מספר ביצים אל עבר כלי רכב של פקחים, שהספיקו לחלק כחמישה צווים להפסקת הבנייה.

לדברי ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, שוטרי יס"מ היכו אותו ודרכו עליו בזמן שחסם את כביש היציאה מהיישוב. לטענת המתנחלים, הכוחות הפעילו אלימות גם נגד בנות שחסמו את הציר. בעקבות הדברים, הגיע רב היישוב למקום והורה לתלמידות לעזוב את הכביש על מנת למנוע חוסר צניעות. "זו בושה וכלימה", אמר דוראני לוואלה! חדשות, "מכים פה ילדים, מכים פה בנות, ומכים נבחרי ציבור. השימוש באלימות כנגדנו הוא איום ונורא. אפילו לגרועים שבאויבינו לא מתנהגים ככה".

(עדכון ראשון: 12:56)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully