וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בשייטת - החקירה בעיצומה

יהושע בריינר

7.12.2009 / 11:57

מפקד חיל הים הורה לפתוח בחקירת תאונת הצלילה בה נהרג סמל גל אזולאי הלילה בנמל אשדוד. על פי הממצאים הראשוניים, אזולאי היה בריא והאימון בוצע על פי הנהלים

עם היוודע דבר התאונה בה נהרג הלילה (שני) לוחם שייטת 13, סמל גל אזולאי במהלך אימון צלילה בנמל אשדוד, הורה מפקד חיל הים אליעזר (צ'ייני) מרום על פתיחת חקירה לבחון את נסיבות המקרה. גורם בכיר בחיל הים סיפר היום לוואלה! חדשות כי האימון בוצע על פי הנהלים, וסמל אזולאי היה כשיר מבחינה בריאותית בטרם הכניסה למים.

"מאופי המקרה אני מעריך שהחיילים התאמנו בצלילת ניווט בתוך נמל", אמר אל"מ במילואים מייק אלדר. "זה אימון שיגרתי מאוד שבמהלכו אפשר להתאמן על מספר מקרים בהם מעקב אחר ספינות חשודות, תצפיות ופעילויות נוספות. כלקח מאירועי העבר הצלילות נעשות תמיד בזוגות כששני הלוחמים קשורים כל הזמן, כפי שקרה במקרה הזה, כשבן זוגו של החייל זיהה את המצוקה שלו וניסה לסייע לו".

בתאונת צלילה דומה שאירעה בדצמבר 1996 נהרגו לוחמי השייטת מתן פוליבודה ויאיר אנגל במסגרת אימון בנמל חיפה. השניים נמצאו קשורים זה לזה, לפי נהלי הצלילה. למרות חקירה שנפתחה, גורם התאונה לא נמצא.

אלדר הוסיף כי "בפני ועדת החקירה עומדות מספר אפשרויות, כשהראשונה היא כמובן בדיקת בריאותו של הלוחם אולם ברור שחלק נכבד מעבודת הוועדה יהיה בבדיקות מקיפות של הציוד שהיה על הלוחם. חשוב להדגיש שאין בצלילה מהסוג הזה משהו יוצא דופן. לצערנו תמיד היו בשייטת תאונות צלילה מהיום שבו היחידה הוקמה ולצערנו עוד יהיו. אין סיבה לשמור את תוצאות ועדת החקירה בסוד, אחרת מניסיוני אפשר להתחיל לחשוד שמשהו לא היה כשורה. עם זאת, אני מניח שהקפידו מאוד על נושא הבטיחות כלקח מניסיון העבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully