וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבני ההסדר: "דוחפים אותנו לקיצוניות"

7.12.2009 / 10:39

על רקע ההליכים שפתחה מערכת הביטחון נגד שתי ישיבות הסדר, מזהיר ראש איגוד הישיבות הרב דוד סתיו מהשלכות חמורות. "מערכת היחסים בין הציבור הדתי לצה"ל תיפגע"

"ההשלכות של הפסקת ההסכם מול ישיבת הסדר כלשהי, יהיו הרסניות וחמורות ותפגע במערכת היחסים בין הציבור הדתי לצה"ל", כך אמר הבוקר (שני) ראש איגוד ישיבות ההסדר הרב דוד סתיו. אמש דווח כי מערכת הביטחון פתחה בהליכים נגד שתי ישיבות הסדר בשומרון, בעקבות קריאות של ראשי הישיבות לחיילי צה"ל, לסרב פקודות הקוראות לפנות התנחלויות. מדובר בישיבת ההסדר באלון מורה בראשות הרב אליקים לבנון וכן בישיבת ההסדר בהר ברכה בראשות הרב אליעזר מלמד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"איננו מאיימים ואיננו מדברים בשפה של כוח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה! חדשות, לקראת הפגישה המתוכננת למחר בין רבנים לשר הביטחון אהוד ברק, אמר הרב סתיו כי "איננו מאיימים ואיננו מדברים בשפה של כוח, אבל מי שרוצה לדחוף ציבור שלם, שהזכויות האזרחיות שלו נפגעו בשבוע האחרון בגלל הקפאת הבנייה ועכשיו רוצים לפגוע בישיבות שלו, ידחוף את הציבור לעולם של קיצוניות ויגרום לכך שתהיה עוד קבוצה שעוינת למדינה".

הרב סתיו גם בחר לתקוף את אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי. "מותר לרב מלמד ולכל רב אחר לבקר קצינים בצה"ל ולא ייתכן שקצין כל כך בכיר ייצא נגדו. צריך להוקיע קצינים שמנסים להלך אימים על אזרחים. הרי דעותיו של הרב מלמד לא השתנו והוא אפילו אומר שאם ישאלו אותו האם לסרב פקודה, הוא יאמר 'לא'. אם חייל עבר על פקודות יש להעמיד אותו לדין ואם רב אמר דבר לא תקין צריך לשפוט אותו, אבל יעלה על הדעת שקצינים ייצאו נגד ראשי אוניברסיטאות בגלל דעותיהם?"

עוד אמר הרב סתיו כי "אפשר להתייחס לכל בחור ישיבה כמי שפועל תחת הוראותיו הישירות של רבנים. זה פשוט לא עובד ככה. הרב סתיו התייחס גם לקריאות שצה"ל יכול לוותר על בני ישיבות ההסדר ואמר כי "אני מציע שלא נביא את זה לידי בדיקה. הרי כל הזמן מתלוננים על כך שאין לנו מספיק חיילים, אז פתאום יחליטו לוותר על אלפי חיילים שתורמים למדינה מעל ומעבר? אני מאמין שגם בשנה הבאה, כל ישיבות ההסדר ימשיכו לשרת צה"ל בנאמנות ומספרם אף יגדל, גם מישיבת הר ברכה וגם מישיבות אחרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully