וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנחלים: "לא להגיע למילואים בזמן ההקפאה"

6.12.2009 / 11:40

מסמך שהפיץ "ועד מתיישבי בנימין" קורא למתנחלים לדחות את גיוסם לצבא ולהימנע משירות מילואים עד לאחר הקפאת הבנייה בשטחים. בנוסף, פורסמו המלצות כיצד להתחמק מפקחי המנהל

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט)


המתנחלים עוברים למרוד בצה"ל? יוזמה חדשה בקרב המתנחלים קוראת לתושבי יהודה ושומרון להימנע משירות מילואים בצבא בעשרת החודשים הקרובים. זאת בתגובה לצווי ההקפאה. בנוסף, נקראו צעירים הנמצאים לפני גיוס לדחות את שירותם בעשרה חודשים. היוזמות הללו הן רק חלק מהמלצות ארגון "ועד מתיישבי בנימין" שחילק אתמול במהלך כנס חירום שנערך בעפרה דף הנחיות למתנחלים, ובהן "קובץ פעולות" ליישובי בנימין לתקופת ההקפאה. בין היתר ניתן למצוא שם המלצות כיצד לבנות בזמן ההקפאה וכן עצות לפעולות מחאה נוספות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עבוד בלילות, עם תצפיתן שיתריע על הגעת פקחים ושאר 'מרעין בישין'"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך, למשל, תחת הכותרת "ברמת השטח" נקראים המתנחלים לבנות בצורה "חכמה" ולהוקיע את פקחי המנהל האזרחי המתגוררים בהתנחלויות. "יש לפעול להוקעת הפקחים, והצרת צעדיהם ביישוב בו הם גרים. עליהם להחליט באיזה צד של המתרס הם נמצאים", נכתב במסמך. עוד נכתב, כי יש לדרוש יציאה של כוחות אבטחה של צה"ל מההתנחלויות, וזאת כדי שמגוריהם ישמשו למגורי זוגות צעירים.

בחלקו השני של המסמך ניתנות הנחיות בנייה לתושבים ועצות משפטיות מפי עורך הדין של ועד מתיישבי בנימין. "עבוד בלילות", הומלץ למתנחלים, "עבוד עם תצפיתן שיתריע על הגעת פקחים ושאר 'מרעין בישין'. בנוסף, עבוד רק עם הכלים ההכרחיים (את השאר להחביא בקירבת מקום) כדי להימנע מהחרמה".

במקביל, מתאגדים המתנחלים להגיש עשרות תביעות נזיקין נגד צה"ל ושר הביטחון אהוד ברק, בדרישה לפצות אותם בגין נזקים כלכליים שנגרמו בעקבות ההקפאה. בקרב המתנחלים עוקבים אחר התפתחויות משפטיות בעניין צווי הפסקת העבודה, בין היתר על ידי הגשת ערעורים לוועדות הערר של המנהל האזרחי, ולאחר שיסתיימו מרבית הערעורים צפויים המתנחלים לגבש את תביעותיהם.

ליוזמה יש גם מספר מתנגדים מקרב ראשי המתנחלים, שסבורים שאין לפגוע בצה"ל במהלך המאבק נגד צווי ההקפאה.

בתוך כך, התייחס היום ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה לעניין ההקפאה בהתנחלויות. נתניהו אמר כי "בשבוע שעבר נפגשתי עם ראשי היישובים בנושא השהיית הבנייה. זוהי החלטה לא קלה, לא להם ולא לנו, זהו לב המולדת של עם ישראל. אלה אחים שלנו, חלק מאיתנו ואנחנו חלק מהם. ההחלטה משרתת אינטרסים נרחבים של מדינת ישראל. ברור מי רוצה שלום ומי סרבן שלום. ישראל רוצה שלום בצורה הברורה ביותר. להחלטה יש קשיים שנלווים ויש קשיים מיותרים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully