וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בישראל: סם שהוגדר בתאילנד כ"מגיפה"

איילה חננאל

3.12.2009 / 21:17

המשטרה עצרה זוג עובדים זרים מתאילנד שחשודים בייבוא של 250 כדורי "יאבה". מדובר בסם ממריץ, בו משתמשים בתאילנד על מנת להישאר ערים ולעבוד הרבה

הסם שממשלת תאילנד הגדירה כמגיפה לאומית הגיע גם לישראל. שוטרי תחנת כפר סבא ומשרד המודיעין יחד עם אגף החקירות והמודיעין של נתב"ג עצרו אתמול (חמישי) זוג עובדים זרים מתאילנד, בחשד שייבאו את סם ה"יאבה" והתכוונו לסחור בו בקרב קהילת העובדים הזרים. השוטרים סיכלו הברחה של 250 כדורי "יאבה" אשר הוסתרו בתוך שפורפרות משחה ונשלחו לארץ בחבילה בדואר אוויר. בתחילה נעצר גם מעסיקם הישראלי של השניים, אך בהמשך שוחרר מאחר וככל הנראה לא ידע על הברחתו של הסם ושימושו בקרב העובדים התאילנדים שהעסיק.

רס"ב איציק סאלם מתחנת משטרת כפר סבא, מסר לוואלה! חדשות כי "החבילה בה התגלו הסמים נשלחה בדואר אוויר ויורטה לבדיקה באופן אקראי. בתוך החבילה נמצאו שתי שקיות טבק ושפורפרות של משחה נגד כאבי שרירים". בדיקה מעמיקה העלתה כי התחתיות של השפורפרות נפתחו והולחמו מחדש. כאשר פתחו החוקרים את תחתיות השפורפרות, גילו כי כל אחת מהן מכילה 64 כדורי סם "יאבה".

החבילה הגיעה מכתובת שולח בתאילנד והיתה ממוענת לעובד זר מתאילנד בכתובת של משפחה ישראלית במושב משמרת. "הצלחנו לבדוק מודעיני, מי המשפחה ששמה רשום על החבילה כמעסיקה של אותו עובד וגרמנו לכך שאחד מבני המשפחה יבוא לאסוף אותה. כאשר הגיע למקום הוא נעצר ונלקח לחקירה בה סיפר כי לא ידע מה מכילה החבילה וכי הוא מושך חבילות עבור אותו עובד כל חודשיים-שלושה בתור טובה". המעביד הסכים לשתף פעולה עם המשטרה.

אילוסטרציה. ShutterStock
השוטרים סיכלו הברחה של 250 כדורי"יאבה" שהוסתרו בשפורפרות משחה/ShutterStock

בחיפוש שנערך בחדרו של העובד הזר, אליו נועדה החבילה, נמצאו כדורי "יאבה" רבים ובעקבות כך עצרה המשטרה את העובד ואת חברתו, גם היא עובדת זרה מתאילנד. "אנו חושדים כי אותו תאילנדי הוא המפיץ של סם ה'יאבה' בקרב העובדים הזרים מתאילנד באזור השרון. ההערכה כי הסם נפוץ בקרב העובדים הזרים מתאילנד מאחר והם עוסקים בארץ בעיקר בעבודות פרדס וקטיף קשות כגון קטיפת חצילים ועגבניות, בתנאי מזג אוויר קשים ורק על ידי השימוש בסם ה'יאבה, יש להם את היכולת לעבוד בקצב מטורף 14 שעות ביום. שום אדם שפוי לא היה מחזיק מעמד. הבנו שככה הם מצליחים להישאר ערים ולעבוד שעות על גבי שעות".

תפיסת משלוח הכדורים הנוכחית מצטרפת למספר תפיסות של חומר ה"יאבה" בחצי השנה האחרונה. בכל המקרים החומר נשלח ארצה בחבילות באמצעות דואר אוויר ונתפס אצל תאילנדים המועסקים בחקלאות במושבים ברחבי הארץ. לפני כארבעה חודשים סיכלה המשטרה ניסיון הברחה של כ-3,000 כדורים .

"יאבה" הוא סם ממריץ בו משתמשים בתאילנד על מנת להישאר ערים ולעבוד הרבה מעבר למה שמסוגל הגוף האנושי. ממשלת תאילנד הכריזה כאמור על השימוש בסם כמגיפה לאומית ובשנת 2003 נחקק בתאילנד חוק, לפיו יש לגזור עונש מוות על מי שהורשע בסחר בסם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully