וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון ברק ייפגש עם ראשי מתנחלים

פנחס וולף ויהושע בריינר

2.12.2009 / 17:55

המתנחלים ממשיכים בניסיונות לצמצם את היקף צווי ההקפאה. שני ראשי מועצות ייפגשו עם שר הביטחון אהוד ברק וידונו איתו בנושא. המתנחלים: "הצגת הפגישה כפגישה רשמית - ספין מכוער"

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף. עריכת וידאו: עידן גוראל)

מספר ראשי מועצות ביהודה ושומרון ייפגשו הערב (רביעי) על פי בקשתם עם שר הביטחון אהוד ברק. ככל הנראה מטרת הפגישה היא לצמצם את היקפי האכיפה של צווי הקפאת הבנייה בהתנחלויות וכן להחזיר לידיהם מספר סמכויות שנלקחו מהם בעקבות הצו. ברק מצידו, צפוי לבקש מהם שלא להקשות על צוותי האכיפה לבצע את תפקידם. בלשכת ברק סירבו להתייחס לדברים. עם זאת ראשי מועצת יש"ע הכחישו את דבר הפגישה ואמרו כי "ראשי יש"ע וראשי הרשויות לא נפגשים ולא מתכוונים להיפגש עם שר הביטחון, ברק ייפגש רק עם ראשי המועצות של מגילות ואלפי מנשה. הצגת פגישה כזו כאילו היא פגישה עם נציגי המתנחלים היא ספין מביש של לשכת שר הביטחון".

ראש מועצת בית אריה אבי נעים, שנעצר היום (רביעי) במהלך העימותים בין המתנחלים לכוחות הביטחון ביישוב, מאשים את שר הביטחון אהוד ברק כי מעצרו היווה "פעולה פוליטית למען יראו וייראו".

נעים הוסיף כי "הכוחות פעלו כנגדי בכוח רב, השליכו אותי לג'יפ ממוגן כשתוך כדי כך אני חוטף חבטות בצלעות - כתוצאה מכך יש לי חבלות בכל חלקי גופי. אני נבחר ציבור ולא פושטק מהרחוב, לא ביצענו דבר מנוגד לחוק". נעים הצהיר עוד כי "גם בפעם הבאה כשיבואו פקחים לבית אריה – אעמוד בכניסה ולא אתן לאף אחד להרוס לנו את הבית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכוחות פעלו כנגדי בכוח רב, השליכו אותי לג'יפ ממוגן כשתוך כדי כך אני חוטף חבטות בצלעות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בצהרים עם שר הביטחון אהוד ברק לשיחת הבהרה. לוואלה! חדשות נודע כי השיחה נקבעה בעקבות לחצי השרים משה יעלון ובני בגין (ליכוד), שטענו בפני נתניהו כי קיבלו דיווחים מהשטח, לפיהם "שר הביטחון חורג בצורה ניכרת מהמנדט שהקצה לו הקבינט", בנושא הקפאת הבנייה. מקורבי ברק הגיבו על הדברים ואמרו כי, "כל מצמוץ ליישום החלטות הממשלה יגרום נזק מדיני למדינת ישראל".

השרים טענו בפני נתניהו כי ברק מוציא צווי הקפאה מעבר למה שאישר הקבינט המדיני-ביטחוני. לפי הדיווחים שהשניים קיבלו, ברק אפילו לא אישר את המשך בנייתן של 2,500 יחידות דיור שבאמצע הבנייה ו-490 יחידות דיור שהממשלה אישרה לפני מספר חודשים. הטענות שעלו מהשטח הן שצווי ההקפאה מוגשים למתנחלים לפני שנבדק סטטוס הבנייה.

היום הוחלט גם כי מרכז הליכוד יתכנס ב-29 בדצמבר, בעקבות החלטת בית הדין של התנועה. העילה לכינוס היא הצורך בקביעת מועד לכינוס ועידת הליכוד, אולם ח"כ דני דנון, אמר כי בכוונתו לפנות ליו"ר המרכז, השר משה כחלון, בדרישה להעלות לדיון גם את נושא ההקפאה בהתנחלויות. דנון אמר לוואלה! חדשות כי אם הנושא לא יעלה לדיון, הוא יעתור בעניין לבית הדין. דנון מתכוון גם לדרוש במרכז הצבעה חשאית בנושא ההקפאה בהתנחלויות.

היום גם נודע כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להיפגש מחר עם ראשי מועצת יש"ע. הצדדים היו אמורים להיפגש בתחילת השבוע, אולם הוחלט לדחות אותה עקב מחלת ראש הממשלה.

אהוד ברק ובנימין נתניהו בסקירה בנושא ספינת הנשק נובמבר 2009. אורי לנץ
נתניהו זימן את ברק לפגישת הבהרה/אורי לנץ

במהלך הבוקר שלח ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין מכתב לראש הממשלה, בו הוא מבקר בחריפות את התנהלות שר הביטחון ברק בנוגע להקפאת הבנייה. "שיטות העבודה של שר הביטחון מזכירות משטרים אפלים", כתב גולדשטיין, "הציבור הנאמן שומר החוק של יהודה ושומרון לא יעמוד דום לחיסול מפעל ההתיישבות ולחיסול הדמוקרטיה במדינת ישראל". לדברי גולדשטיין, שר הביטחון הורה למשטרה לנקוט ביד קשה נגד "ראשי מועצות ושאר התושבים שיפעלו לעכב את ביצוע הצו". לפיכך, דרש גולדשטיין מנתניהו "להורות לשר הביטחון לחזור לפרופורציות".

העימותים בין מתנחלים לבין המשטרה ופקחי המנהל האזרחי, שהגיעו לחלק צוויים להקפאת הבנייה, התחדשו הבוקר במספר מוקדים בגדה המערבית. עימותים נרשמו גם בהתנחלות אלון מורה, על אותו רקע. למקום הגיעו כ-60 מתושבי היישוב, אשר מנעו את כניסת הפקחים להתנחלות. כוח המשטרה הצליח לפרוץ את דרכו אל תוך היישוב בדרכו לאכוף את צו ההקפאה. לדברי המתנחלים, כוחות מג"ב השתמשו באלות, ושניים מהם עוכבו לחקירה.

עדכון ראשון 16:12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully