וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו דורש מברק הבהרות על היקף ההקפאה

2.12.2009 / 14:00

ראש הממשלה זימן את שר הביטחון לשיחת הבהרה, בעקבות תלונות השרים בני בגין ומשה יעלון. השניים טוענים: ברק מקפיא את הבנייה בגדה, מעבר למה שאישר הקבינט

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: ענת ברק. קריינות: אילן שניג)

ראש הממשלה בנימין נתניהו זימן את שר הביטחון אהוד ברק לשיחת הבהרה. לוואלה! חדשות נודע כי השיחה, הצפויה להתקיים אחר הצהרים, נקבעה בעקבות לחצי השרים משה יעלון ובני בגין (ליכוד) שטענו בפני נתניהו כי קיבלו דיווחים מהשטח, לפיהם "שר הביטחון חורג בצורה ניכרת מהמנדט שהקצה לו הקבינט" בנושא הקפאת הבנייה. מקורבי ברק הגיבו על הדברים ואמרו כי, "כל מצמוץ ליישום החלטות הממשלה יגרום נזק מדיני למדינת ישראל".

השרים טענו בפני נתניהו כי ברק מוציא צווי הקפאה מעבר למה שאישר הקבינט המדיני-ביטחוני. לפי הדיווחים שהשניים קיבלו, ברק אפילו לא אישר את המשך בנייתן של 2,500 יחידות דיור שבאמצע הבנייה ו-490 יחידות דיור שהממשלה אישרה לפני מספר חודשים. הטענות שעלו מהשטח הן שצווי ההקפאה מוגשים למתנחלים לפני שנבדק סטטוס הבנייה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "מדובר בפגישת עבודה שגרתית, כמוהה מתקיימות לפחות שלוש בשבוע"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בימים האחרונים גברו העימותים בין המתנחלים לכוחות הביטחון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, ראש מועצת גוש עציון שאול גולדשטיין שלח מכתב לנתניהו בו הוא מבקר בחריפות את התנהלות שר הביטחון ברק בנוגע להקפאת הבנייה. "שיטות העבודה של שר הביטחון מזכירות משטרים אפלים", כתב גולדשטיין, "הציבור הנאמן שומר החוק של יהודה ושומרון לא יעמוד דום לחיסול מפעל ההתיישבות ולחיסול הדמוקרטיה במדינת ישראל". לדברי גולדשטיין, שר הביטחון הורה למשטרה לנקוט ביד קשה נגד "ראשי מועצות ושאר התושבים שיפעלו לעכב את ביצוע הצו". לפיכך, דרש גולדשטיין מנתניהו "להורות לשר הביטחון לחזור לפרופורציות".

מוקדם יותר היום הודיע שר הפנים אלי ישי (ש"ס) כי הוא מסרב להקצות פקחים של משרד הפנים כדי לסייע למינהל האזרחי באכיפת החלטת הממשלה על הקפאת השמירה בהתנחלויות. "מדובר במשימה של המינהל האזרחי", הסביר ישי את החלטתו בנושא, והוסיף: "משרד הפנים טרוד במשימותיו הרבות, וכמו שפקחי המינהל האזרחי לא יכולים לסייע לפקחי משרד הפנים במשימותיהם, כך לפקחי משרד הפנים אין מנדט לפקח על הבניה ביהודה ושומרון".

שר הפנים מתנגד להקפאת הבנייה בהתנחלויות, אף כי לא נטל חלק בהצבעת הקבינט המדיני-ביטחוני. טרם ההצבעה הגיב ישי להצהרת ראש הממשלה בדבר הכוונה להקפיא את הבנייה ואמר: "לא נוכל להסכים להקפאת בנייה ולו ליום אחד. מהלך זה לא יחזק אף אחד, אלא ייצור מצג של חולשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"מפשירים את ההקפאה"

באפרת התקבצו היום ראשי מועצות נוספים מיהודה ושמורון וכן ראשי מועצת יש"ע במטרה לבצע עבודות בנייה והנחת מלט – זאת כצעד הפגנתי הנוגד את צו ההקפאה של הממשלה. בזמן שהם לובשים חולצות עליהן נכתב "באפרת מפשירים את ההקפאה" נעלו ראשי המועצות מגפיים והחלו ליישר מלט בשטח הנמצא בשלבי בנייה ראשוניים. "אני גאה להיות עבריין שבונה בארץ ישראל" אמר מנכ"ל מועצת יש"ע פנחס וולרשטיין. "בשנים האחרונות אנחנו בעיקר מדברים אבל הפעם אנחנו כאן כדי לבנות מחדש את הארץ הזו".

ראש מועצת אפרת, עודד רביבי, הוסיף ואמר: "הפכו אותנו בין לילה לעבריינים – אין לנו אינטרס לפלג את העם אלא לומר לו שלא זו הממשלה שנבחרה. הממשלה קמה על סמך קולותיהם של אנשי הימין ולעשות תפנית של 180 מעלות, להוציא צווי הקפאה ולומר שזו החלטה דמוקרטית – הוא צעד תמוה".

"אנחנו לא מתכוונים לסטות לשניה אחת – בטח שלא 10 חודשים מהמשימה של בניית הארץ. זו המשימה הציונית שלנו ועלינו לבצע אותה ללא הפסקה ולא הקפאה", סיכם את הדברים יו"ר מועצת יש"ע דני דיין שהצהיר עוד: "אם הממשלה לא מסוגלת לקבל החלטות ריבוניות – אנחנו נקבל אותן בלעדיה ואם אנחנו כמנהיגי הציבור נצטרך לשלם את המחיר על כך – אנו נשלם אותו. במאבק הזה אנחנו ננצח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully