וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון דמיאניוק חולה - והדיון במשפטו נדחה

רגע לפני תחילת יום הדיונים השלישי במשפטו של הנאצי הודיע השופט כי הוא יישאר בתאו, לאחר שהתלונן על כאב ראש ורופא קבע כי יש חשש לזיהום. הדיון יתחדש רק בעוד 3 שבועות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: ענת ברק)

היום השלישי במשפטו של ג'ון דמיאניוק הסתיים עוד לפני שהחל, משום שהנאשם חולה מכדי להגיע לבית המשפט. השופט רלף אלט אמר הבוקר (רביעי) לסוכנויות הידיעות כי הרופא שבדק את דמיאניוק בן ה-89 בבית החולים בכלא בו הוא מוחזק, קבע כי הוא סובל מחום גבוה שנגרם מזיהום בלתי מזוהה.

"הוא מתלונן על כאב ראש ועל כאבים בגפיים", נאמר בהודעה שפרסם בית המשפט המחוזי במינכן, שציין כי דמיאניוק כלל לא הובא היום לאולם בית המשפט "לא כי הוא לא רוצה, אלא כי הוא לא מסוגל להגיע". דוברת מטעם בית המשפט אמרה כי הדיון הבא יתקיים רק ב-21 בדצמבר.

ג'ון דמיאניוק מגיע לבית משפט ליום דיונים שני. רויטרס
"הוא מתלונן על כאב ראש ועל כאבים בגפיים". דמיאניוק בבית המשפט אתמול/רויטרס

דמיאניוק הגיע ביומיים האחרונים לדיון בבית המשפט כשהוא שוכב באלונקה ונאנח מכאבים פעמים רבות. מספר ניצולי שואה האשימו אתמול את דמיאניוק בזיוף חומרת מצבו הרפואי על מנת לזכות באהדה לקראת שמיעת העדויות המצמררות על רצח היהודים הסוביבור. "אני בטוח שהוא מזייף את מצבו הבריאותי", אמר תומס בלאט, ניצול ממחנה סוביבור בן 82. דיוויד ואן היודן, שכל משפחתו נרצחה בסוביבור התלונן אמש על העובדה שדימאניוק שוכב במהלך המשפט "קשה לקבל את זה שהוא לא מתייצב מול הפרצופים של קורבנותיו ומשפחותייהם", אמר ואן היודן.

אתמול, ביום השני של המשפט, פרשה התביעה את ההאשמות נגד דמיאניוק, העומד לדין על שיתוף פעולה עם הנאצים וסיוע לרצח של 27,900 יהודים במחנה ההשמדה סוביבור בתקופת השואה. התביעה טענה שדמיאניוק לקח חלק פעיל בשואה ושהיא תוכיח כי הוא התנדב לשרת את הנאצים לאחר שנתפס. התובע האנס-יואכים לוץ, אמר בבית המשפט שדמיאניוק למד כיצד להיות שומר במחנה האימון של האס. אס בטרבניקי, וב-1943 הוצב בסוביבור. למרות שהוא יכול היה לנטוש את המחנה, דמיאניוק בחר להשאר בתפקידו.

פרקליטו של דמיאניוק, ביקש שוב לבטל את המשפט, בטענה שדמיאניוק הגיע לגרמניה בכפייה, לאחר שגורש מארצות הברית, ושהוא סובל ממחלה סופנית שלא מאפשרת לו לעמוד לדין. עורך הדין אולריך בוש אף טען שלא ניתן לשפוט את דמיאניוק שוב על אותו פשע, לאחר שבית משפט בישראל זיכה אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully