וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי: "לא אקצה פקחים לאכיפת ההקפאה"

פנחס וולף ויהושע בריינר

2.12.2009 / 12:00

שר הפנים מסרב להקצות פקחים ממשרדו לצורך הקפאת הבנייה בהתנחלויות. הסיבה: "פקחי המשרד טרודים במשימות אחרות". ברקע, נמשכים העימותים בין מתנחלים לבין המשטרה ופקחי המנהל האזרחי במספר מוקדים בגדה

יח"צ - חד פעמי

(צילום ארכיון: יהושע בריינר ורויטרס)

שר הפנים אלי ישי (ש"ס) הודיע היום (רביעי) כי הוא מסרב להקצות פקחים של משרד הפנים כדי לסייע למינהל האזרחי באכיפת החלטת הממשלה על הקפאת השמירה בהתנחלויות. "מדובר במשימה של המינהל האזרחי", הסביר ישי את החלטתו בנושא, והוסיף: "משרד הפנים טרוד במשימותיו הרבות, וכמו שפקחי המינהל האזרחי לא יכולים לסייע לפקחי משרד הפנים במשימותיהם, כך לפקחי משרד הפנים אין מנדט לפקח על הבניה ביהודה ושומרון".

שר הפנים מתנגד להקפאת הבנייה בהתנחלויות, אף כי לא נטל חלק בהצבעת הקבינט המדיני-ביטחוני. טרם ההצבעה הגיב ישי להצהרת ראש הממשלה בדבר הכוונה להקפיא את הבנייה ואמר: "לא נוכל להסכים להקפאת בנייה ולו ליום אחד. מהלך זה לא יחזק אף אחד, אלא ייצור מצג של חולשה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתנחלים מקבלים את פני הפקחים והשוטרים, הבוקר באלון מורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברקע, העימותים בין מתנחלים לבין המשטרה ופקחי המנהל האזרחי, שהגיעו לחלק צוויים להקפאת הבנייה, התחדשו הבוקר במספר מוקדים בגדה המערבית. בשעה זו מתנהלים עימותים בכניסה להתנחלות בית אריה בשומרון. עשרות תושבים חוסמים את כניסת הפקחים למקום, וראש המועצה אבי נעים נעצר על ידי המשטרה לאחר שעל פי גורמי הביטחון סירב לשתף פעולה עם המשטרה ופקחי המנהל. נעים התלונן כי הוא חש ברע ופונה מבסיס מג"ב בו שהה לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא סובל מכאבים בחזה. צוות מד"א ירקון שביצע בו בדיקה ראשונית זיהה שמצבו טוב - כך מסר לוואלה! חדשות הדובר המבצעי של מד"א, זכי הלר. נעים מצידו טען אחר הצהרים: "מעצרי היה ללא סיבה וללא פעילות אקטיבית מצדי. המשטרה עיכבה את פינויי לבית החולים, כי חיכו לשוטר שילווה אותי. זאת למרות דרישת מד"א לפנות אותי באופן מיידי".

עימותים נרשמו גם בהתנחלות אלון מורה, על אותו רקע. למקום הגיעו כ-60 מתושבי היישוב, אשר מנעו את כניסת הפקחים להתנחלות. כוח המשטרה הצליח לפרוץ את דרכו אל תוך היישוב בדרכו לאכוף את צו ההקפאה. לדברי המתנחלים, כוחות מג"ב השתמשו באלות, ושניים מהם עוכבו לחקירה. גורם בטחוני טען כי המנתחלים ניסו למנוע את כניסת הכוחות באמצעות הנחת דוקרנים בכניסה ליישוב.

"זו רק ההתחלה"

בני קצובר, יו"ר אלון מורה אמר כי "מה שאנחנו רואים היום זו רק ההתחלה. ככל שהתהליך הזה יימשך – אנו נמשיך בהתארגנות. על טפינו, נשינו וילדינו, פעולות המחאה לאט לאט יתרחבו. כפי שהדברים נראים, צפויים לנו 10 חודשים של עימותים – אך אלון מורה תמשיך להיבנות".

עשרות מתושבי קריית ארבע התעמתו אתמול עם פקחי המנהל האזרחי בניסיון למנוע מהם לחלק צווי הפסקת עבודה. התושבים נעלו צוות של פקחים שהגיע לאתר בנייה ומנעו מהם לצאת מהמתחם. צעירים שהגיעו אף הם למקום סייעו לעבודות הבנייה במחאה על כוונת המנהל להחרים טרקטור מהמקום.

גם בהתנחלויות שבי שומרון ורבבה הקיפו אתמול עשרות מתנחלים את פקחי המנהל האזרחי בשבי שומרון, וברבבה לא נתנו להם לחלק צווי הפסקת עבודה. הצוותים נאלצו לעזוב את המקום. "העם בישראל לא ייתן לגזירות הגזעניות האלה לעבור", אמרו בוועד מתיישבי השומרון. גם ביישוב קרני שומרון מנעו המתנחלים את כניסת הפקחים ליישוב. הפקחים הספיקו לבקר ביישובים כרמל ומעלה חבר שבדרום הר חברון.

בתוך כך קיים אתמול שר הביטחון דיון מיוחד בהשתתפות ראשי מערכת הביטחון ביהודה ושומרון, אותם כינס על מנת לדון במדיניות אכיפת צווי הקפאת הבנייה בשטחים. במהלך סיור שערך ברק באזור אמר כי הצווים ייאכפו באופן מלא והוסיף כי הוא "מקווה כי ראשי הרשויות ביהודה ושומרון ישתפו עם אנשי המנהל האזרחי פעולה".

עדכון ראשון: 10:15.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully