וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן ממשיכים להתריס מול מדינות המערב

בכירים אירניים ממשיכים לקרוא תיגר על דרישות המערב לצמצום פעילותה הגרעינית. במקביל, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שרוסיה תפעיל את הכור בבושהאר עד חודש מרץ הבא

גוברת המתיחות בין אירן למערב. יו"ר הפרלמנט האירני עלי לריג'ני אמר היום (שני) שלאירן אין הרבה תועלת מחברות באמנה לאי הפצת נשק גרעיני. במקביל, רשת ה BBC דיווחה שסגן הנשיא האירני עלי אכבר סלאחי אמר שדרישת סבא"א שאירן תעצור את בניית המתקן הגרעיני בקום גרמה לממשלתו לאשר את התכניות. "נראה שהמערב לא רוצה להבין את מסר השלום של אירן", אמר סלאחי לרדיו הממלכתי במדינה.

הפרלמנט האירני. Vahid Salemi, AP
הפרלמנט האירני הורה אתמול לממשלה להגיש תכנית לצמצום שיתוף הפעולה עם סבא"א/AP, Vahid Salemi

דברי הבכירים מגיעים יום אחרי שממשלת אירן הודיעה אתמול שהיא פועלת לבנות עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום בחודשים הקרובים. בתגובה להודעת הממשלה משרד החוץ הרוסי הביע דאגה רבה מכוונות ההתרחבות של תכנית הגרעין האירני. היום דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס שרוסיה קיבלה הוראה להפעיל את הכור האטומי בבושהר עד חודש מרץ הקרוב, לרגל ראש השנה האירני.

בתוך כך, שר החוץ הצרפתי ברנר קושנר אמר היום בראיון לעיתון "לה פיגרו" שיש לתת לאירן הזדמנות אחרונה לקיים דיאלוג לגבי תכנית הגרעין שלה. אך הוא הוסיף ש"העובדה שאירן ממשיכה להתעלם מדרישות סוכנות בינלאומית גדולה כמו סבא"א, היא מאוד מסוכנת".

אתמול, בתגובה להודעת ממשלת אירן, הבהירה מחלקת המדינה האמריקאית כי אם אירן תיישם את תוכניתה להקים עשרה מתקנים נוספים להעשרת אורניום, תהיה זו הפרה נוספת של מחויבויותיה לקהילה הבינלאומית. "אם התוכנית הזו תושלם, הדבר יהווה הפרה נוספת מצדה של אירן את מחויבויותיה לחדול מהעשרת אורניום ומבנייה של מתקנים נוספים", נאמר בהודעת מחלקת המדינה. מהבית הלבן נמסר כי "הולך ואוזל הזמן של אירן להרגיע את החשש בעולם מפני תוכנית הגרעין שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully